אתר הבית

טויוטה מפתיעה עם קורולה היברידית חדשה

פורסם ע"י ב נוב 21, 2018 בקטגוריה בלוג | 2 תגובות

פורסם ע"י ב נוב 21, 2018 בקטגוריה בלוג


לפני מספר חודשים, נסעתי לחו”ל על מנת לקבל מידע כללי על כלי הרכב החדשים שטויוטה מתכננת להציג. והנה, בימים אלה, התמונה התבהרה ואפשר לרכז את המידע העדכני, שהוא גם מעניין ומפתיע.

החידוש המרכזי: רוב הדגמים החדשים של טויוטה יהיו היברידיים. המעבר לכלי רכב היברידיים מובן מאליו ויצרניות רכב רבות מתכננות אף הן מעבר לכלי רכב כאלה. מעבר לכך, נראה כי מגמת ההתחזקות של המעבר לכלי רכב חשמליים עומדת אף היא לתפוס תאוצה.

הקורולה ההיברידית

לראשונה, טויוטה קורולה, המכונית הנמכרת ביותר בעולם (כבר ב- 2013 עברה את 40 מליון היחידות), תשווק כמכונית היברידית. טויוטה תשאף לשווק אותה לא רק כמכונית היברידית, אלא גם משופרת בהיבטים אחרים, בוודאי לעומת רכבי הבנזין. ואכן, כפי שאציג כאן, המכונית חסכונית ומשופרת באביזרים שמהווים יתרון משמעותי עבור הנהג והנוסעים ברכב זה.

שילדת הרכב

טויוטה לראשונה משתמשת בקונספט ה- TNGA – Toyota New Global Architecture (ראו סרטון).


מדובר בקונספט של כלל רכבי הטויוטה, ה”לובשים” את אותה שילדה, המספקת שקט ונסיעה בטוחה יותר. מדובר לא רק בשלדה חזקה ואמינה, אלא גם בעלויות התחזוקה יחסית נמוכות. מרכב הקורולה משתנה אף הוא ומבטיח בטיחות גבוהה יותר, הודות לכך שהרכב הונמך והורחב מעט ובסיס הגלגלים נעשה ארוך יותר (ראו תמונה)

למעשה טויוטה תציע מעכשיו, את הקורולה ההיברידית ב- 3 סוגי מרכב שונים:
סדאן והסטיישן וההצ’בק, שיחליפו את הטויוטה אוריס. לאור הפופולאריות של קורולה, טויטה החליטה שמכיוון שהדגם יוכל לשמש כסטיישן או כהצ’בק.

איבזור ובטיחות

הקורולה ההיברידית מקבלת אבזור חדש הכולל מולטימדיה דוברת עברית, TNGA, בלם יד חשמלי ופתחי מיזוג מאחור.
מלבד זאת, בקורולה ההיברידית גם יהיה אבזור לבטיחות כמו בלימה אוטונומית משודרגת, תיקון סטייה מנתיב, מערכת שמירת נתיב ומערכת זיהוי תמרורים, מערכת זיהוי הולכי רגל לרבות בלילה ורכב דו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת אור גבוה/נמוך אוטומטית. בסך הכל נראה כי היא מצויידת במיטב מערכות בטיחות הקיימות.

כדאיות השימוש בכלי רכב היברידיים

כבר לפני כשנה הדגשתי מדוע כדאי לעשות שימוש בכלי רכב היברידיים. אני סבור שכל עוד אין מערכות התקנה של כלי רכב חשמליים, תהיה בעיה לעשות בהן שימוש. בהנחה שמצע זה ישתנה, כלי הרכב ההיברידיים ילכו ויתפסו את מקומם הראוי! הקורולה היא לא רק רכב בטחותי ואיכותי, אלא גם חסכוני. בהשוואה ליונדאי איוניק, מדובר ברכב  חסכוני יותר בכ- 5%. מעבר לכך, הוא מצוייד בתא מטען, שהנפח שלו גדול בהשוואה לנירו ולאיוניק (ראו טבלה):

לסיכום

השאלה העיקרית היא מה יהיו מחירה של הקורולה ההיברידית ועד כמה היא תוכל להיות תחרותית במחירי הליסינג מול האיוניק. ברור שיש צורך לערוך השוואה של עלות מול תועלת, ובוודאי שגם גודלו יכול לעזור בבחירת כלי רכב זה. מאחר ורק בימים אלה הוצג הרכב, אין עדיין מחיר סופי ולכן רק בתחילת 2019 נוכל לקבל את המידע המלא. בשלב זה ציי הרכב יכולים רק להמתין…

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

2 תגובות

Join the conversation and post a comment.

  1. אלי רוזן

    אני בספק גדול שהקורולה ההיברידית תיכנס מהר לארץ. יש עוד זמן לכך – אבל בהחלט מפתיע ומעניין.

  2. רותי ראובן

    אני דווקא צופה שההיברידית תיכנס מהר מאוד לארץ

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים