אתר הבית

2021: נתוני צריכת הדלק בשינוי מפתיע

פורסם ע"י ב אוק 12, 2020 בקטגוריה בלוג, צריכת דלק | 0 תגובות

פורסם ע"י ב אוק 12, 2020 בקטגוריה בלוג, צריכת דלק


מי שהיה אחראי לבחון ולהצהיר על נתוני צריכת הדלק עד כה היו יצרני הרכב. באופן זה, כגוף שאחראי להציג את נתוני מבחן הצריכה, סביר היה להניח כי קיימת השפעה לא אובייקטיבית על תוצאות המבחן. הנתונים הבאים חושפים כי מה שצופן העתיד עבור יצרני הרכב הוא לא פחות מ’לפעמים החגיגה נגמרת’.

ניתן להטיל ספק בבדיקות צריכת הדלק הנוכחיות, בעיקר כשמדובר בבדיקה הבוחנת מרחקים קצרים ולא בוחנת כל תוואי שישקף שימוש ממוצע. עוד מתברר, כי יש נתונים מדויקים יותר המתייחסים לצריכת דלק באמצעות תקן חדש (wltp) שעתיד לנחות אצלנו כבר בתחילת השנה הבאה. במקביל לבדיקת צריכת הדלק נבדקים גם נתוני פליטת החומרים המסוכנים. הלל וסק פרסם לאחרונה בידיעות אחרונות מאמר ובו פירט את התוכנית

השוואה מתוך Y-net:

נתוני ההשוואה הנוכחיים בוצעו על סמך 23.25 ק”מ בלבד. בתקן החדש, זמן המבחן ארוך ב-50%, אך הוא עדיין מתבצע על-פני חצי שעה. מודל ההשוואה לא ישתנה אף על פי שהמספרים נמוכים יותר.

ניקח כדוגמה את הטויוטה קורולה ואת היונדאי קונה:  כיום מדווח כי היא נוסעת 35.7 ק”מ לליטר. היונדאי קונה לעומתה נוסעת רק 26.3 ק”מ לליטר. ההפרש הוא 27%. בממצאי הבדיקה החדשה הפער מתרחב לכ-30%. כנ”ל ביחסים שבין קיה נירו לטויוטה CHR.

לסיכום, אני סבור שהבדיקה החדשה לא תשפיע על היחס שבין כלי הרכב אך תשפיע על נתוני הצריכה הרשמיים.

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים