אתר הבית

האם לקנות כלי רכב חדש לפני סוף השנה?

פורסם ע"י ב אוק 10, 2018 בקטגוריה בלוג | 3 תגובות

פורסם ע"י ב אוק 10, 2018 בקטגוריה בלוג


כמו בכל שנה, לקראת סוף השנה האזרחית, יבואני הרכב מציעים את מרכולתם במגוון דרכים שיווקיות ונוחות לצרכן, כמו למשל במחירים נמוכים יותר מהרגיל ולעיתים אף בתנאים טובים יותר.

גם חברות הליסינג מציעות את ה- “0 קילומטר, כאלטרנטיבה. ולכן, אני מקבל פניות רבות בשאלה – מה כדאי לעשות: האם לרכוש כלי רכב חדש בהנחה או לחילופין, רכב עם 0 ק”מ בהנחה גדולה יותר. מאחר וזה נושא חשוב, מצאתי לנכון להשיב עליו בכתב.

 

רכישת כלי רכב

רכישת כלי רכב נחשבת לרכישה השנייה בגודלה מבחינת הוצאות כספיות, בקרב המשפחות בארץ. לפיכך יש חשיבות רבה בנוגע לדרך שבה “רוכשים” כלי רכב ומהי העלות האמיתית של רכישה זו, בטווח הקצר והארוך.

מבצעים והנחות

כמו בכל שנה, יבואני הרכב מנסים להניע לצרכנים ברגע האחרון, את מלאי כלי הרכב שבידיהם ומעניקים הנחות למכביר. דוגמה לכך, ניתן לראות במאמר של מגאזין אוטו שפירסם על נושא זה.

כמו כן העיתונאי דובי בן גל, בעיתון גלובס פרסם :” מורה נבוכים” האם לקנות רכב עד סוף השנה או לחכות ?”.

 

 

כלומר, מתוך המאמרים והנתונים בשטח, השאלה לכאורה, היא לא האם כדאי בכלל לרכוש כלי רכב, אלא מתי לרכוש ותחת אילו תנאים.

 

זמני החזקת כלי רכב וירידת הערך

 

בדרך כלל, מומלץ להחזיק כלי רכב בישראל לתקופה קצרה שלא עולה על מספר שנים בודדות. כל כלי רכב מתיישן כעבור שנה/שנתיים, אך בגלל מרכיב ירידת הערך, כדאי להחזיק אותו עד 3 שנים.

עוד נושא שכדאי להתחשב בו – כלי הרכב מתחדשים היום מבחינה טכנולוגית, הן בבטיחות והן בצריכת הדלק. בשנים הקרובת תגדל הנטייה לבחון גם את רמת הזיהום מכלי הרכב. לפיכך, עדיף להחזיק כלי רכב עד 3 שנים.

יחד עם זאת, נראה שגם אם האופציה של החזקת כלי רכב עד 3 שנים היא הטובה ביותר, קיים קושי במכירת כלי הרכב המשומש. אם בעבר היה ביקוש הולך וגדל לכלי רכב משומשים, הרי שכיום, בגלל סיבות שונות עליהן ארחיב להלן, המכירה נעשתה בעייתית.

 

לפני שנתיים, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה בשיתוף עם משרד התחבורה, מה קרה להתנהגות כלי הרכב המשומשים בשנים האחרונות:

כפי שניתן לראות, קצב ירידת הערך הלך וגדל, וכיום לא רק שקשה להסמך על המחירון המתפרסם, אלא שההצעות שמקבלים, עומדות לעיתים על עשרות אחוזים מתחת למחיר הממולץ.

מהי אם כן האלטרנטיבה ?

בשנים האחרונות התגבשה עסקה המכונה – ליסינג פרטי. בלינק המצורף כאן יש הסבר מפורט ואובייקטיבי לגבי מהו ליסינג פרטי ומדוע הוא מומלץ. בקצרה, הליסינג הפרטי הינו דרך לעשות שימוש בכלי רכב, אך מבלי לרכוש אותו.

הואיל וחברות הליסינג מקבלות הנחות נדיבות יותר מאשר הרכבים פרטיים (אפילו במבצעי סוף השנה), והואיל ויש להם יכולת מכירה באמצעות מגרשים רבים, חברות הליסינג יכולות להציע עסקאות על פיהן התשלום החודשי נמוך מהערכה של מרכיב ירידת הערך של הלקוחות הפרטיים.

למעשה חברות הליסינג מוכנות להצטמצם ברווח ובלבד שציבור גדול ככל הניתן יעשה שימוש בשיטה זו.

המסקנה

מומלץ שלא לקנות כלי רכב חדש בסוף השנה או עם 0 ק”מ, ובמקום זאת לבחון את שיטת הליסינג הפרטי. בלינק זה, תוכלו לקבל את הצעות המחיר של חברות הליסינג הגדולות בלבד, על מנת להימנע סיכונים מיותרים.

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

3 תגובות

Join the conversation and post a comment.

  1. משה ועקנין

    יש לי באמת בעיה למכור את הרכב הישן שלי (4 שנים). אני מנסה כבר חודשיים וההצעות שאני מקבל הרבה מתחת למחירון. אתה בהחלט צודק !

  2. רוצי שמוליק

    למה לקנות כשיש אופציה לעשות ליסינג פרטי?
    אני כבר עם האוטו השני שלי בליסינג פרטי – נוח, קל, אוטו חדש והכי חשוב בלי כאבי ראש של לא להצליח למכור אחר כך

  3. דניאל

    בישראל לא שווה להחזיק אוטו פרטי נקודה, קנית למשל ב-120 אלף, אחרי שנה הוא כבר שווה פחות מ-100, אחרי שנתיים כבר 70-80. מה עשינו? הפסדנו 40 אלף שקל לפחות. רק ליסינג חברים, ויום טוב לכם….

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים