אתר הבית

מה יותר חשוב: מחיר הרכב, בטיחותו או צריכת הדלק שלו ?

פורסם ע"י ב אפר 29, 2018 בקטגוריה בלוג | 2 תגובות

פורסם ע"י ב אפר 29, 2018 בקטגוריה בלוג


לאחרונה פורסם מאמר העוסק בשאלה – מה חשוב יותר, מחיר הרכב או צריכת הדלק שלו? בשנים האחרונות שאלות אלה צפות ועולות בכל רכישה או מחשבה על רכישת רכב חדש. מי שעוקב אחר דבריי יבחין כי אני סבור שהבטיחות היא הפרמטר החשוב ביותר. כשמדובר בצריכת הדלק מול המחיר – יש לבצע את שיקול העלות מול התועלת.

המאמר, פרי ידיו של מר אורן דורי בעיתון דה מרקר, מעלה ממצאים מעניינים: 53% סבורים שהבטיחות היא הפרמטר החשוב יותר, ואילו 47% סבורים שהמחיר, העיצוב וצריכת הדלק הם החשובים:

כללי

כשאנו עוסקים בעסקות הליסינג למיניהן, אני מאמין כי שלושת פרמטרים אלה הם אכן החשובים ביותר. מחד – הבטיחות לגביה ארחיב בהמשך, ומאידך העלות מול התועלת: כלומר יש לערוך בדיקה מהו כלי הרכב המתאים לצורכי המשתמשים: יש לבחון את העלות מול התועלת שבחסכון בצריכת הדלק. אבל הדבר הראשון, שלהערכתי המקצועית חשוב ביותר לבצע, הוא לברור את אותם כלי הרכב הבטיחותיים.

הבטיחות

בתחילת שנה זו פרסמתי את ממצאיי לאחר בדיקה מקיפה שערכתי. על פי תמצית הנתונים עולה כי כיום יש בטיחות “אקטיבית” המתקדמת מאוד לעומת זו “הפסיבית”. גורמים רבים בקרב ציי הרכב לא מייחסים חשיבות לנושא זה ובכך הם טועים: תאונה המתרחשת רק משום שכלי הרכב לא היה מצויד בבטיחות אקטיבית, עלולה להסב לארגון נזק כלכלי לא קטן, שלא לדבר על המשתמש עצמו.

אני מאמין שלבטיחות כלי הרכב, לא רק זו הפסיבית אלא בעיקר זו האקטיבית, הפועלת כמעט באורח עצמאי במקרי חירום, ישנה חשיבות רבה מאוד. מנכ”ל אור ירוק מסביר: “הגדלת מספר כלי הרכב הבטיחותיים שנעים על הכביש היא אינטרס של המדינה בראש ובראשונה. ולכן, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לעודד את הנהגים לרכוש כלי רכב עם מערכות בטיחות באמצעות הרחבת ההטבה הכספית ובמקביל חייבים ליידע את הציבור כי הוא זכאי להטבות כלכליות ברכישת מערכות בטיחות מצילות חיים. הטמעת אביזרי בטיחות מצילי חיים בכלי הרכב תפחית את תאונות הדרכים, ותחסוך למדינה כסף רב”.

המחיר מול צריכת הדלק

באותם מקרים בהם מדובר בצריכת קילומטראז’ גבוהה, יש חשיבות רבה לצריכת הדלק. לכן, בעלי רכב פרטיים המבצעים קילומטראז’ נמוך, יכולים להסתפק בכלי רכב חדישים, גם אלה שלא “מדהימים” אותנו בצריכת הדלק. לטובת כך הם יכולים להשתמש ברעיון הליסינג הפרטי.

לחברות בעלות ציי רכב, הנושא הרבה יותר מורכב. עיקר מורכבותו נובע מכך שישנו גם אלמנט שווי השימוש שבו העובד בדרך כלל מחויב. מלבד שווי השימוש, יש לבחון את עלות הליסינג (כשהמחיר כולל מע”מ) מול החיסכון בצריכת הדלק, בהתייחס לקילומטראז’ הרכב הצפוי.

מדובר בנוסחה לא מורכבת שבסופו של דבר תציג את כלי הרכב הנכון מבחינת בחירת צי הרכב, אף כי יש לוודא שהמחיר אליו מתייחסים הוא יחסית טוב להצעות שישנן בעסקות הליסינג, (שלא לדבר על תנאי הליסינג עצמם). את הפעולות הללו אני מבצע כיועץ בתחום.

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

2 תגובות

Join the conversation and post a comment.

  1. ערן פולק

    אני לצערי כבר לא שם את הבטיחות בשיקול הראשון שלי
    המחירים פה מטורפים לעומת מדינות אחרות
    לכן אני מחפש תמיד רכב זול – בדרך כלל קטן… כדי להוזיל עלויות

  2. דנה אסניקוב

    בשנים האחרונות אני יודעת להגיד שהגנה אקטיבית לרכב היא דבר חובה, נהגים חותכים ולא מתנהגים כמו שצריך על הכביש, לכן מערכות כאלה נחוצות. לכן ההגנה והבטיחות הוא הדבר הכי חשוב לי

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים