אתר הבית

עלייה צפויה במחירי כלי הרכב בתחילת 2017

פורסם ע"י ב ספט 8, 2016 בקטגוריה בלוג | 2 תגובות

פורסם ע"י ב ספט 8, 2016 בקטגוריה בלוג


משרד התחבורה, המשרד להגנת הסביבה ורשות המיסים אינם נחים לרגע. רק לאחרונה התברר כי בתחילת 2017 מתוכנן להתבצע עדכון שיהפוך חלק גדול מכלי הרכב הנחשבים כיום ללא מזהמים, למזהמים. כפועל יוצא, סכומי הזיכוי על כל כלי רכב יופחתו והתוצאה תהיה עליית מחירים.

עליית המחירים הצפויה

0809-3משרדי הממשלה האמורים פרסמו ביולי שנה זו כי גיבשו נוסחה המעדכנת את רמת הזיהום של כלי הרכב הפרטיים. לפי בדיקה שלהם, כמעט מחצית מכלי הרכב הזכאים כיום להטבות משום שאינם נחשבים מזהמים, יפסיקו להיות כאלה. התוצאה תהיה ביטול הטבות המס לאותם כלי רכב. מכאן, סביר להניח כי היבואנים יעלו את המחירים של כלי הרכב האלו.

נוסחת המיסוי הירוק

בעבר התייחסתי לנושא זה. הבהרתי עד כמה ‘נדיבה’ הייתה רשות המיסים, עד כי העניקה הטבות והנחות ברכישת כלי רכב שאינם מזהמים. מדובר בהטבות היכולות להגיע עד ל-17,400 ₪ (15,000 בתוספת מע”מ). יחד עם זאת, הייתי ספקן מאוד אם ההטבות מגיעות לכיסם של הצרכנים, רוכשי המכוניות.

רווחיות הענף

ענף הרכב בבעיה קשה. מחד גיסא, היבואנים מרוויחים. מאידך גיסא, חברות הליסינג וההשכרה מדממות וממשיכות להפסיד, וחלקן מרוויחות בשוליים. רק לפני מספר חודשים פירטתי את תמונת המצב של חברות הליסינג על בסיס הדוחות השנתיים האחרונים שלהם.

התוצאות המתפרסמות במהלך השנה אינן מצביעות על שינוי דרמטי, ולכן ייתכן שישנה כאן הזדמנות לשפר את המצב הזה.

מה השפעת המהלך על לקוחות הליסינג?

יבואני הרכב מכרו וימכרו בשנה זו כמויות כלי רכב עליהן לא חלמו בתחילת השנה. השנה נגיע לשיא של רכישות כלי רכב, ולהערכתי הכמות תישק ל-300 אלף. כבר בחודש ספטמבר כמות כלי הרכב המיובאת צפויה לעבור את זו של כל שנת 2015 ועוד היד נטויה…

0809-2

הגרף לקוח מתוך גלובס

0809-1היבואנים, המתחייבים לספקיהם על כמויות מינימליות עבורו, ככל הנראה, עברו את מכסת התחייבויותיהם כבר עכשיו. המשמעות היא שיש ליבואנים עודף מכוניות, ולכן יש להם אפשרות לשחרר את כלי הרכב מאוחר יותר, מבלי לפגוע בהתחייבויותיהם לספקים. זו הסיבה שבשיתוף פעולה עם חברות הליסינג, הם יעדיפו לשחרר את כלי הרכב מהמכס רק בתחילת שנת 2017. כלומר, חברות הליסינג יוכלו לשלם את כלי הרכב בסוף שנה זו, לסגור מחיר, וכשהוא יעלה בתחילת השנה, לשווק את כלי הרכב במחיר שיתאים להן: או במחירים הישנים או במחירים חדשים, שיהיו גבוהים יותר, כדי לנסות ולהרוויח סוף סוף…

בעניין זה אציין כי כמות הרכישות ההולכת וגדלה יכולה לבוא לסוף דרכה שכן, כפי שהסברתי, ייתכן כי בלון האשראי יעצור תהליך מדאיג זה.

להערכתי, בכל מקרה המחירים יעלו בהתאמה לשינויים בהטבות המס, ומרבית כלי הרכב יתייקרו בכ-3,000 ₪. מבלי להפחית מעניין זה, כפי שציינתי לא פעם, אנחנו צפויים שוב ל’מתקפה’ של כלי רכב חדשים, שבוודאי יאפשרו התאמה של מחירי הליסינג. התוצאה תהיה בוודאי עליות במחירי הליסינג.

במסגרת מכרזי הליסינג אותם אנו עורכים, ניתן בהחלט למצוא דרך לצמצם את ה’נזק’ ותוספת העלות בגין עליית מחירי כלי הרכב.

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

2 תגובות

Join the conversation and post a comment.

  1. אורי

    טריק נחמד של היבואנים. בסופו של דבר אני מבין אותם – הם רוצים להרוויח. ועוד יותר מבין את חברות הליסינג. אנחנו הצרכנים עוד נשלם את זה בסוף

  2. חפץ אברהם

    אותי מדאיג מצבן של חברות הליסינג. המצב לא יכול להימשך, ואני משוכנע שהדרך היחידה אם הם רוצים לשמר את הלקוחות ולא לפגוע בשירות, היא להעלות מחירים ומיד !

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים