מבדיקה של חברת “עוקץ מערכות”, העוסקת בחישובי שכר, עולה כי כי בארבע השנים האחרונות, חלה ירידה בשיעור של 13% במספר עובדי ההייטק שהתקשרו עם חברת ליסינג בהסכם תפעולי במסגרת מקום העבודה. המגמה, היא תולדה של מספר גורמים, אליהם התייחס אבי הורוביץ בראיון לאתר MAKO של קשת. “שווי השימוש בארץ גבוה יותר מכל מדינות אירופה ועומד על שיעור של 2.48% משווי הרכב”, ציין הורוביץ. “מלבד זאת, בעיקר בחברות ההייטק, העובדים מחויבים גם בעלות הליסינג. נטל זה, בנוסף לשווי השימוש והעובדה כי רבים מהם לא נוסעים יותר מ- 25,000 קילומטרים, מהווים את הסיבות להמשך התעצמות מגמת נטישת הליסינג התפעולי”.
אבי הורוביץ, בעל האתר “ליסינג פרטי” המציג הצעות אטרקטיביות עבור שלל דגמים, הוסיף כי חברות הליסינג התפעולי מתקשות במכירת כלי הרכב המשומשים, עובדה שמקשה על השגת רווחיות בתחום זה. מנגד, הליסינג הפרטי מניב רווחיות סבירה, ובהתחשב בעלויות נמוכות להפעלתו, נראה כי זוהי הדרך שלהן להתרחב ועדיין להרוויח. “בליסינג הפרטי”, מסביר הורוביץ. “רק חלק מהחברות מעניקות שירותי תחזוקה. שירותים אלה אינם מחייבים את אותן השקעות כמו בתפעולי. עלות התחזוקה והטיפולים ברכב של עסקת ליסינג פרטי נמוכים מאוד ביחד לליסינג התפעולי. כמו כן, חברת הליסינג איננה משקיעה בעלויות נציגי שירות וכו’. התוצאה של כל אלה היא הוצאות נמוכות”.
לחצו לכתבה המלאה
- הניסיון לשנות את מחירון כלי הרכב – מה הבעיות הקיימות בו? - 27 באוקטובר 2020
- כיצד עובד הרכב האוטונומי? - 15 באוקטובר 2020
- 2021: נתוני צריכת הדלק בשינוי מפתיע - 12 באוקטובר 2020
- האם שוק הליסינג מוריד הילוך לקראת ירידה? - 4 באוקטובר 2020
- הערים הגדולות מכריזות: אין כניסה למכוניות מזהמות - 22 בספטמבר 2020
2 תגובות
Join the conversation and post a comment.
הנתונים מובהרים מפיך כבר מספר שנים. תודה על המידע המעניין.
אתר הליסינג הפרטי אכן נראה מאוד אטרקטיבי ואפיץ אותו אצלנו בחברה
כתבה מעניינת! הייטקיסים – לכו תבינו אותם