אתר הבית

מרבית התאונות נובעות מהשימוש בכלי רכב ישנים

פורסם ע"י ב אפר 28, 2019 בקטגוריה בלוג, מכוניות ישנות | 1 comment

פורסם ע"י ב אפר 28, 2019 בקטגוריה בלוג, מכוניות ישנות


רק בחודש שעבר כתבתי על כך שישנם סיכונים בהענקת אשראי לרכישת כלי רכב, בעיקר עקב הקשיים רבים במכירת כלי רכב משומשים. הסברתי בין השאר, כי אחת הסיבות לריבוי כלי הרכב הישנים היא – היעדר תוכנית גריטה מסודרת.

מכונית ישנה היא פצצת זמן מתקתקת

מכונית ישנה היא פצצת זמן מתקתקת

והנה, לאחרונה פורסמה בעיתון כלכליסט, מטעמו של העיתונאי אודי עציון, כתבה תחת הכותרת “מכונית ישנה היא פצצת זמן מתקתקת“. במאמר זה העלה העיתונאי הנכבד, את אשר התייחסתי אליו כבר מזמן: כלי רכב ישנים אינם בטיחותיים. 

תאונות הדרכים

מנתוני אור ירוק והלשכה לסטטיסטיקה עולה, כי מכוניות בנות 10 שנים ויותר, מעורבות בתאונות יותר מאשר חלקן בשוק. כמות כלי הרכב בישראל מגיעה לכ-2.9 מיליון כלי רכב, מתוכם למעלה מ-13% הינם כלי רכב בני 13 שנים ומעלה.

ועל כן, ניתן לבחון מהו חלקם בתאונות הדרכים: בשנת 2017 חלקם בשוק הגיע לכ-15.4%, יותר מאשר חלקם בשוק הרכב. נתונים אלה באים בניגוד לכמות הק”מ שהם נוסעים, ואשר לפי הלשכה לסטטיסטיקה, הנסועה של כלי רכב ישנים נמוכה מזו של חדשים.

בטיחות כלי הרכב

לפני למעלה משנה הסברתי את ההבדלים הקיימים בין בטיחות אקטיבית לבטיחות פאסיבית. כיום, מרבית המשתמשים החלו להיות מודעים להבדלים אלה והיבואנים אכן מצליחים, ברובם הגדול, לייבא כלי רכב חדשים עם מערכות בטיחות אקטיביות משוכללות.

רק לא מזמן סיפר לי קצין בטיחות באחת מהחברות להן ערכתי מכרז ליסינג, כי אחד הנהגים אצלם, מכיר תודה על כלי הרכב החדש שקיבל, הואיל ומערכת הבטיחות האקטיבית עזרה לו לעצור (באופן אוטומטי) בפקקים (במהלך חופשת הפסח), בעת שכלי הרכב שנע לפניו עצר בפתאומיות – ובכך נמנעה תאונה.

חברות הליסינג מסוגלות גם להעניק אשראי לרכישת כלי רכב משומשים, וזה בהחלט עוזר במקומות רבים.

חברות הליסינג מסוגלות גם להעניק אשראי לרכישת כלי רכב משומשים, וזה בהחלט עוזר במקומות רבים.

עם זאת, זוהי רק אחת ממערכות הבטיחות: ההתקדמות כה רבה, עד אשר ישנם כלי רכב, המונעים נסיעה במקרים של זיהוי נהג שיכור… משרד התחבורה אף החליט לתת תמריצים לשימוש בכלי רכב בטיחותיים ופרסם כי בכוונתו לעודד את השימוש בכלי רכב כאלה.

לאחרונה נתקלתי בכמה ציי רכב, אשר מחזיקים בכלי רכב בבעלותם, ונוטים למכור אותם אחרי 5-8 שנים. היתרון החשבונאי מאוד ברור, שכן כל תקבול, גם אם נמוך מאוד, מהווה רווח ממכירת כלי רכב אלה. יחד עם זאת, בטיחותם של כלי הרכב הולכת ופוחתת, והנהגים ממשיכים לנהוג בכלי רכב “מסוכנים”.

נכון שיש בעיות במכירת כלי רכב משומשים, והסיבה העיקרית היא הנוחיות ברכישת כלי רכב חדשים. יחד עם זאת, הצעתי לאותו לקוח לבצע את עסקת המכירה מול חברת הליסינג, כתנאי להתקשרות – דבר שעבד בהצלחה. חברת הליסינג אכן מסוגלת למכור כלי רכב יותר בקלות, בעיקר עקב השתלטותן על מגרשי המכירותחברות הליסינג מסוגלות גם להעניק אשראי לרכישת כלי רכב משומשים, וזה בהחלט עוזר במקומות רבים.

לסיכום

כלי הרכב המשומשים אינם בטיחותיים, וכתוצאה מכך, חלקם בתאונות הדרכים גבוה מחלקם בשוק. מאחר ויש קשיים במכירת כלי רכב משומשים, עת המדינה לא מבצעת תוכנית גריטה אפקטיבית, המצב הקיים רק יחמיר בקרב ציי הרכב וגם אצל הלקוחות הפרטיים.

ציי רכב יכולים, במסגרת מכרז ליסינג, לחייב את חברות הליסינג לרכוש את כלי הרכב המשומשים, ואילו הלקוחות הפרטיים צריכים לבצע את עסקות הליסינג הפרטי ללא דיחוי.

 

 

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

One Comment

Join the conversation and post a comment.

  1. חיליק אסרף

    המערכות האקטיביות עדיפות בהרבה מהמערכת המטופשת שרק מצפצפת. ההרגשה שהרכב בולם לבד לפני שתקרה חס וחלילה תאונה – אי אפשר להסביר את זה!
    אני ואשתי מחזקים את ידך אבי היקר!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים