אתר הבית

מעניינת ולא סטנדרטית: קיה סול החדשה

פורסם ע"י ב אוג 7, 2014 בקטגוריה בלוג, סקירת מבחני דרך | 0 תגובות

פורסם ע"י ב אוג 7, 2014 בקטגוריה בלוג, סקירת מבחני דרך


לפני כשש שנים, בשנת 2008, בעקבות התחרות הפנימית בקונצרן יונדאי מוטורס בין יונדאי לבין קיה, הושקה המכונית קיה סול. המטרה אז, הייתה להעניק ייחוד לדגם של קיה, אבל עד מהרה התברר שהדגם החדש שימש יותר ויותר נהגי מוניות. כעת ב-2014, מושקת הסול החדשה. אחד ממבחני הדרך לרכב זה פורסם באתרים “גלובס” ו”מאקו”.

מראה חיצוני

קיה סול - אבי הורוביץ

קיה סול החדשה – מעניינת ולא סטנדרטית

כשבוחנים את קיה סול החדשה, מדובר ברכב נוח שהתפתח ממכונית קודמת, דייהטסו מטאריה. הסול החדשה היא לא אותה המכונית המשפחתית הידועה והמוכרת הכוללת את המראה המסורתי של מושבים קדמיים, אחוריים ותא מטען בולט. מצד שני, היא לא מהווה טנדר קטן ואפילו לא ג’יפון. מדובר במכונית שונה מההגדרות הסטנדרטיות המוכרות, בין היתר בגלל העיצוב שלה.

באופן כללי, ניתן לומר שקיה סול החדשה עדיין נראית “קופסתית”, מהודקת ובעלת גג שטוח. עם זאת, ניתן לומר כי המכונית החדשה נראית פחות מסחרית בעקבות שינויים עיצוביים שחלו בה, כך שהיא מתאימה יותר למטרות פרטיות ולפנאי. השילוב של גג כהה עם צבעים צעירים, יגרמו לנוהגים במכונית, סביר להניח, למבטים מצד העוברים והשבים.

פנים הרכב

המבנה הקופסתי החיצוני של הדגם החדש, מתברר כיתרון כאשר נכנסים פנימה: למרות המראה החיצוני שמשווה תחושה של קומפקטיות ובסיס הגלגלים שאורכו 2.57 מטרים, פנים הרכב מעניק תחושה אחרת. הגג גבוה יחסית ומאפשר לאנשים גבוהים להיכנס לרכב ללא בעיות והמושב האחורי מאפשר אפילו לשלושה מבוגרים לשבת בנוחות. הרצפה השטוחה מעניקה לנוסעים גם מקום מספיק לרגליהם.

תא המטען בנפח 354 ליטרים הוא קטן יחסית עבור משפחה (כבר ציינו שלא מדובר במשפחתית סטנדרטית). עם זאת, כאשר מעוניינים לשאת מטען גדול יחסית, ניתן לקפל את המושבים האחוריים ולעשות זאת ללא בעיה. תא הנהג משופע באלמנטים עדכניים, ובהם: מסך צבעוני, מסך דיגיטלי משני, מערכת קול ומעל הכל עיצוב נאה לעין, פשוט וטוב, ללא תחכום כלשהו.

מנוע ונתונים טכניים

קיה סול

קיה סול – פנים הרכב

מבחינת נוחות הנסיעה, קיה סול החדשה מתמודדת בכבוד עם הכביש העירוני המשובש. גם בכבישים בינעירוניים נוחות הנסיעה טובה וסבירה מאוד. הדגם החדש מצויד במנוע 1.6 ליטר בנזין והספק 132 כוחות סוס, עם תיבת הילוכים אוטומטית ובה שש מהירויות שונות. מבחינת מהירות והאצה, בהשוואה למנועי הטורבו, מדובר בחיסרון של דגם זה, שכן כדי לעקוף או להאיץ, המנוע מתאמץ ומעט רועש.

צריכת הדלק הממוצעת של קיה סול החדשה היא כ-13 קילומטרים לליטר, על פי היצרן, אך בפועל ייתכן שליטר אחד יספיק ל-9 קילומטרים בלבד בתנאים מסוימים.

מחיר

הדגם הבסיסי שמיועד להתחרות בקרוס אובר של סוזוקי, נמכר בכ-119 אלף ש”ח. מחירו של הדגם המאובזר יותר בעל תיבת הילוכים אוטומטית, יעלה כ-129 אלף ש”ח. האם קיה סול החדשה תהיה שחקן משמעותי בשוק המיני-ג’יפים האופנתיים? ימים יגידו.

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים