אתר הבית

מכירת כלי רכב משומשים באינטרנט

פורסם ע"י ב יונ 3, 2020 בקטגוריה בלוג | 0 תגובות

פורסם ע"י ב יונ 3, 2020 בקטגוריה בלוג


מכונית משומשת

מכירים את זה שאתם מחפשים לקנות מכונית יד שנייה? אפשרות אחת היא לעבור על המאגר המופיע באתר יד2, ולקנות ממוכר פרטי כזה או אחר. אפשרות אחרת היא לפנות לאחת מחברות הליסינג הגדולות, להן יש ציי ענק עם מגוון רכבים יד שנייה למכירה. הבעיה היא, שכדי לקנות רכב כזה, צריך להגיע לאחד ממגרשי הליסינג הקרובים לביתכם, ולקוות שהמכונית שמתאימה לכם נמצאת במקרה במגרש. אם לא, המוכר מציע לכם מגוון רכבים אותם הוא רואה דרך המחשב, אולם אז נצטרך להמתין עד לשינוע של הרכב למגרש, בהתבסס על תיאור הרכב. אם בעצם מוכרי הרכבים בליסינג ממילא מסתמכים על המאגר הממוחשב שלהם, אז מדוע אנחנו עדיין לא קונים משומשים דרך האינטרנט?

המצב בארה”ב

לאחרונה עקב הצפה של כלי רכב משומשים בקרב חברות הליסינג בארה”ב, עיקר המכירות של הרכבים המשומשים עבר לאינטרנט. חברה המציעה שירות כזה לדוגמה היא VROOM , אשר מתכננת בקרוב הנפקה ראשונית בבורסה.  חברה נוספת שעוסקת בתחום זה- CARVANA, שאף היא חברה ציבורית. בישראל לעומת זאת היה ניסיון בעבר, אך הוא נכשל. אחת הסיבות לכך היא מחירם של כלי הרכב, כאשר בארצות הברית המחיר נמוך בשני שליש כמעט (עקב מיסוי גבוה במיוחד על מכוניות בישראל). משום שבארץ מדובר בהוצאה גדולה הרבה יותר, הלקוחות תמיד מבקשים לראות פיזית את כלי הרכב וקונים בזהירות רבה יותר. כמו כן, יתכן ואצלנו פשוט מערכת מכירות כלי הרכב יותר “פרימיטיבית” ואין דרך לבצע, בשלב זה, רכישה דרך האינטרנט.

קניית מכונית משומשת

קניית מכונית משומשת. בקרוב באינטרנט?

חברות הליסינג

כפי שכתבתי לא מזמן, עשרות אלפי מכוניות חזרו לחברות הליסינג, וחברות הליסינג חייבות למכור את המלאים שלהן במהרה. מהי הדרך הטובה ביותר לעשות כן? להערכתי, מעבר למכירה באמצעות האינטרנט יכול “לשנות את המשחק” לאותן חברות ליסינג, ככל שהן ימסרו לרוכש יותר מידע על מצב כלי הרכב, וכן יאפשרו החזרה של כלי הרכב אם הוא לא מתאים ללקוח בסופו של דבר.

הניסיון לבנות אתר ע”י מישהו חיצוני, לא עורר עניין בארץ נכון להיום (בניגוד לארה”ב). הסיבה טמונה בכך שבעל האתר, שאיננו שייך לחברת ליסינג לא יוכל להעיד עד כמה הרכב תקין. חברות הליסינג מודעות למצבן של כלי הרכב, וזוהי הדרך הטובה ביותר לאפשר להן למכור באמצעות האינטרנט. הפתרון הוא לעשות אינטגרציה מלאה בין המידע של חברות הליסינג לבין האתר למכירת רכבים משומשים. לפי כלכליסט, מודל הרווח של האתרים הללו, מגיע מאחוזים ממכירת הרכב, וכן במכירה של הלוואות למימון רכישת הרכבים. 

מכירת כלי רכב משומשים

היקף הפעילות סביב כלי רכב משומשים גבוה בהרבה מכלי רכב חדשים. כיום חוק הגנת הצרכן מגן על הלקוחות מפני הטעיה בפרסום ורמאות מצד חברות הליסינג. למעשה הדרך פנויה לביצוע מהלך של מכירה באמצעות האינטרנט וזו רק שאלה של זמן. 

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה מארבעה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים