אתר הבית

מכירות כלי רכב עם אפס קילומטר – מה קורה עם המחירון?

פורסם ע"י ב ינו 12, 2017 בקטגוריה אפס קילומטר, בלוג | 1 comment

פורסם ע"י ב ינו 12, 2017 בקטגוריה אפס קילומטר, בלוג


הנסיקה במכירות של כלי הרכב בישראל, מחזקת את שוק הליסינג הפרטי וגם את מכירת הרכב החדשים עם קילומטראז’ אפס מחברות הליסינג. יחד עם זאת, לרוב שאלת המחירון עם רכבים עם אפס קילומטר עומדת תלויה באוויר ולא מעט רוכשים לא יודעים מה קורה עם מחירון הרכב בשוק המכירות של כלי רכב עם אפס קילומטר.

לאחרונה התראיינתי בערוץ 10 בשאלה מדוע מחיר המחירון של יצחק לוי, קובע כי יש להפחית 14% ממחיר המחירון בעת מכירתו לאחר השימוש, ולכן אתן הסבר מפורט שיסביר את הסוגיה.

רכישת רכב עם אפס קילומטר – מה זה אומר?

אבי הורוביץ - ליסינג אפס בהמשך לתגובתי לכתבה ב”כלכליסט”, בה הוצגה רכישת רכב עם אפס קילומטר כרכישה שגוייה בגלל כמות התקלות שלכאורה קיימות ברכבים עם אפס קילומטר אסביר מהו בעצם תהליך רכישת רכב עם אפס קילומטר. כאמור, כלי רכב עם אפס קילומטר הן עסקה שחברת הליסינג עושה עם ציי הרכבים.

חברות הליסינג קונות רכבים חדשים בכמויות גדולות, ולפיכך גם במחיר נמוך לכל יחידה. כפועל יוצא מזה, הרכב כבר לא נחשב חדש אלא “יד שנייה” כיוון שעבר יד נוספת (חברת הליסינג שרכשה אותה ומוכרת אותו לצרכן).  לפיכך, לדעתי המקצועית יש להעניק הנחה נוספת שיכולה להגיע לכ- 6%. לכן, הרכישה כדאית ומשתלמת רק בעסקאות בהן ההנחה הניתנת היא משמעותית, בכפוף להתאמת הלקוח לרכישת הרכב.

רישום יד נוספת

לחצו להגדלה

לחצו להגדלה

חברות הליסינג מנסות למצוא דרכים ליצירת רווחים, זאת משום ועסקות הליסינג אינן רווחיות ולכן חברת הליסינג אומנם מחזיקה בפועל את הרכבים אבל לא עושה בהם שימוש. כתוצאה מכך, הרכב מוגדר כ”יד שנייה”, למרות שהחברה לא עושה בה שימוש כלל. הרוכש יודע כי הוא נרשם כ”יד שנייה” והרכב אינו רשום כ”השכרה/החכרה”, ולמרות זאת, הרוכשים מוכנים לרכוש רכבים אלה למרות שהם יודעים שההנחה שקיבלו תכסה על מרכיב ירידת הערך בעקבות היד הנוספת.

לפני כ-4 שנים כתבתי פוסט, בו הסברתי בעקבות פרסומו של שר תחבורה ישראל כץ שפורסמה בעיתון “מעריב”, כי אישר תקנה חדשה שמאפשרת לחברות הליסינג המחזיקות בתוו סחר, למכור רכב חדש עם אפס קילומטר ללקוחות, מבלי שבעל תו הסחר יירשם כיד ראשונה. כלומר, בפועל הלקוח רכש רכב יד שנייה, כשהחברה מכרה לו את הרכב כ”יד ראשונה”. ניתן לראות שהיבואנים חיסלו רעיון זה ולא מאפשרים לחברות הליסינג לעשות בכך שימוש כדי לא ליצור תחרות ישירה.

מחירון יצחק לוי

לאחרונה נחשפתי לתפנית חשובה שיכולה לשנות את החלטת הרוכשים בכל הקשור לקניית רכבים חדשים עם אפס קילומטר – יצחק לוי ממליץ על הפחתה של 14% מהמחירון של כלי רכב אלה. אני סבור שמדובר בטעות, שמומלץ וצריך לתקן אותה. המלצתי היא לאמץ את החלטת שר התחבורה וליישם אותה הלכה למעשה עם שינוי קל. כמילים אחרות, יש לאפשר לחברת הליסינג לרשום ישירות את הבעלות על שם הלקוח. הרי כלי הרכב נמכר עם “אפס” קילומטר וחברת הליסינג לא עשתה בו שימוש כלל אלא רק רכשה אותו במחיר מיוחד כדי למקסם רווחים ולכן אין שום היגיון להפחית את מחירון הרכב ב-14%.

 

 

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

One Comment

Join the conversation and post a comment.

  1. משה ש.

    מה לא ברור ? יצחק לוי יודע באיזה צד בחמאה מרוחה והוא פועל לטובת אלה המפרסמים העיקריים אצלו.
    מה שבעייתי זה ששר התחבורה שותק !

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים