אתר הבית

מכוניות הסופרמיני הקיימות ואלה המומלצות

פורסם ע"י ב אוג 15, 2018 בקטגוריה בלוג | 2 תגובות

פורסם ע"י ב אוג 15, 2018 בקטגוריה בלוג


ידוע לכולם כי כלי הרכב נבדלים אחד מהשני בעיקר לפי קריטריונים של מחיר וגודל. מכוניות ה”סופרמיני”, הפכו למבוקשות בשוק ציי הרכב ולעיתים קרובות אני נתקל בשאלה איזה סופרמיני עדיפה.
המושג “מכונית סופרמיני” מתייחס למכוניות שנמצאות בסקאלה שבין המכוניות הקטנות למשפחתיות הגדולות ומחירן כיום נע בין 90 ל- 120 אלף ש”ח.

בטרם אתייחס באופן פרטני לעיקר כלי הרכב, אבהיר כי בקרב ציי הרכב, המונח “עלות מול תועלת” חשוב ביותר. מעבר לכך, שווי השימוש מהווה לעיתים שיקול לא פחות חשוב.

פיג’ו 208

מדובר בכלי רכב נעים ומרווח. במגזין iCar, כתבו עליו מספר מילים.

כלי רכב זה כמעט ואינו מצוי בקרב ציי הרכב בעיקר בגלל מחיר הליסינג הגבוה יחסית המוצע על ידי רוב החברות, גם צריכת הדלק שלו, יחסית סבירה אבל נופלת מזו של הטויוטה יאריס ההברידית וכן מהסיאט איביזה, הסקודה רפיד והסקודה פאביה. חלק מציי הרכב הצליחו במסגרת מכרזי ליסינג אותם אני עורך, לקבל מחיר נוח יחסית ובאופן חלקי עושים בכלי רכב זה שימוש.

הונדה ג’אז

מדובר בדור השלישי של דגם זה. צריכת הדלק שלו זהה לזה של הפיג’ו 208 אבל הוא גבוה כמעט ב- 6 ס”מ. כלי רכב זה מצויד במערכות בטיחות אקטיביות, במגזין Wheel נסקר כלי רכב זה באופן חיובי. גם כלי רכב זה מתקשה להשתלב בקרב ציי הרכב בגלל מחירו. מאפייניו טובים יחסית והוא הגבוה ביותר מבין כל רכבי הסופרמיני.

 

טויוטה יאריס היברידית

 

בחרתי את הדגם המכונה ECO. גם כלי רכב זה מצויד במערכות הגנה אקטיביות ויתרונו העיקרי הוא בצריכת הדלק, ועל כך אין חולק, אבל גם בשווי השימוש. שווי השימוש נמוך בכ- 300 עד 600 ₪ ביחס לכלי הרכב האחרים ולכן יש לו יתרון רב.
בסך הכל מדובר בכלי רכב חסכוני ונוח. החיסכון גם בצריכת הדלק וגם בשווי השימוש, גורם לכך שהוא מבוקש בקרב ציי הרכב.

מאזדה 2

כלי רכב זה נמצא על הכביש כבר מספר שנים וזהו הדגם החדש. לכלי רכב זה בוצעו מספר מבחני דרכים והמסקנה העיקרית שעולה מהם, היא רמה טובה  מבחינת הבטיחות והעיצוב, אך פחות מבחינת צריכת הדלק. ואכן, כלי רכב זה איננו מצוי בקרב ציי הרכב, בעיקר בגלל צריכת הדלק שלו שאינה מן הטובות בשוק…

סיאט איביזה

באתר וואלה פורסם מבחן דרכים.

סקודה פאביה

מכונית זו מציעה מרחב פנימי מכובד למדי. כלי הרכב צוייד באביזרי בטיחות. בשנה זו, החל שיווקה של הפאביה המחודשת. אנו בחרנו בזו ה- Ambition. אין ספק כי מדובר בכלי רכב רחב ונוח. צריכת הדלק שלו נמצאת ברמה טובה וכך גם שווי השימוש. למרות זאת, על פי שני פרמטרים אלה, הטויוטה יאריס ההבירידית טובה הרבה יותר.

 

יונדאיי איי 20

כלי רכב זה קיבל חוות דעת חיוביות ממיטב המומחים. יחד עם זאת, שווי השימוש איננו מן הנמוכים וכך גם צריכת הדלק. מבין כלי הרכב הנסקרים כאן, כלי רכב זה הינו הפחות חסכוני מכולם.

קיה ריאו

כלי רכב זה החל משנה זו להיות מצויד במערכות בטיחות משוכללות, וזו כמובן תשובה למבחן הדרכים שפורסם במגזין cars.sport5.

יחד עם זאת, צריכת הדלק ושווי השימוש אינם מהטובים בהשוואה לכלי הרכב האחרים שנסקרים כאן, ואכן בקרב ציי הרכב, לא רבים משתמשים בכלי רכב אלה.

סיטרואן C3

כלי רכב זה בעל אבזורי הבטיחות הגבוהים בקרב רכבי הסופרמיני. יחד עם זאת, צריכת הדלק שלו סבירה בלבד וגם שווי השימוש איננו נמוך בהשוואה לטויוטה יאריס ההיברידית. במגזין CARTUBE פרסמו מבחן דרכים.

בקרב ציי הרכב לא מתקבלות הצעות זולות, לכן, כמעט והוא לא מצוי בקרב ציי הרכב הגדולים.

סקודה ראפיד

כלי רכב זה “אהוב” בקרב ציי הרכב עקב גודלו ואיכותו של היצרן. . גם מחירו בליסינג איננו גבוה יחסית. יחד עם זאת הפרמטרים של שווי השימוש וצריכת הדלק, הם עדיין פחות טובים מהטויוטה יאריס ההיברידית, למרות שהם יותר טובים משאר כלי הרכב שנסקרו כאן.

לסיכום

בקרב ציי הרכב, בחינת העלות מול התועלת היא הקריטית. לפיכך, כלי הרכב המבוקש ביותר הינו הסקודה ראפיד, אף כי לאחרונה נתקלתי לא מעט המבקשים גם את הטויוטה יאריס ההיברידית.

בסך הכל, במסגרת מכרזי הליסינג, אני נענה לבקשת הלקוחות לגבי בחירת כלי הרכב המתאים להם ביותר והתוצאה היא סקודה ראפיד, כלי רכב יקר מבחינת שווי השימוש ולא חסכוני מאוד, ובכל זאת, כלי רכב מבוקש, אף כי כאמור, לאחרונה החלו ציי הרכב גם לעשות שימוש בכלי הרכב ההיברידי.

 

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

2 תגובות

Join the conversation and post a comment.

  1. עודד

    אני לא יודע למה ציי רכב מעדיפים את הסקודה ראפיד, אבל נראה לי שהיאריס לא פחות טובה. בצי הרכב שלנו יש הכי הרבה טויוטה יאריס. סקירה מצוינת של המכוניות.

  2. אברהם

    אני נאמן ליונדאי – הרכב הראשון שלי היה יונדאי, גם השני וכיום השלישי שלי – יונדאי איי20, כולם עשו עבודה מצוינת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים