אתר הבית

מירי רגב נגד לוי יצחק

פורסם ע"י ב יול 8, 2020 בקטגוריה בלוג | 0 תגובות

פורסם ע"י ב יול 8, 2020 בקטגוריה בלוג



 

לראשונה בישראל, שרת התחבורה מירי רגב, מנסה לבטל את מחירון יצחק לוי. השאלה שחייבת להישאל היא ״מדוע?״. אני מכיר מחירון זה עשרות שנים, והוא בהחלט מתפקד באורח סביר. כלומר, מחירי כלי הרכב המשומשים המופיעים במחירון בהחלט משקפים נכונה את המציאות ואת השוק. מחירון יצחק לוי בנוי על כך שעובדיו מתקשרים לחלק מהמוכרים, ומבקשים לדעת את מחיר המכירה. על בסיס זה הם קובעים את מחיר הרכב המשומש. האם באמת קיימת דרך טובה יותר? האם נחוצה דרך טובה יותר?

מירי רגב ולוי יצחק

מירי רגב ולוי יצחק. צילום רגב: רשתות חברתיות. צילום לוי יצחק: מקור לא ידוע.

המתווה של שרת התחבורה 

שרת התחבורה יצאה בהכרזה השבוע, לפיה כל מי שמוכר את כלי הרכב שלו, ידווח נתוני אמת למאגר נתונים של משרד התחבורה, וכך אפשר יהיה לדעת מחיריהם של כלי הרכב המשומשים. מעשית, זוהי השיטה של לוי יצחק, מלבד העובדה שלוי יצחק דוגם מספר מסוים של עסקאות רכב, ואילו רגב מבקשת דיווח של כל העסקאות באשר הן.

לפי משרד התחבורה, ” הנתונים יוזרמו על ידי רשות הדואר לאתר אינטרנט חינמי, שיוקם על ידי משרד התחבורה או גוף חיצוני, ובו יקוטלגו הנתונים ויוצגו על פי מודל הרכב ותת הדגם, שנת ייצורו ואופי הבעלים הקודמים: פרטי, חברת החכר וכו”.

״כל רכב הוא ייחודי״. אבי הורוביץ

״כל רכב הוא ייחודי״. אבי הורוביץ

 

יחד עם זאת, כלי רכב הינו ייחודי, המודל של מירי רגב יספק רק מחיר, וישמיט נתוני מאקרו חשובים שמשוקללים על ידי המנגנון של לוי יצחק: חלק מכלי הרכב עברו תאונות המשפיעות על המחיר, חלק עברו ק”מ גבוה מה שגם משפיע על המחיר, חלק מכלי הרכב שופצו וכדומה. בעוד אצל יצחק לוי יש מספר פרמטרים להפחתה במידה והנסועה גבוהה, הרכב עבר תאונות ודומה, לא נראה כי המידע שיאסוף משרד התחבורה יתייחס לכך, אלא רק למחיר.

כל רכב הוא ייחודי בפני עצמו, ולכן יצירת מחיר ממוצע ״טיפש״ של כלי רכב מסוג מסוים, כפי שמוצע על ידי משרד התחבורה, יביא ליותר חוסר סדר מאשר המצב הקיים כיום. משום כך, נראה כי מה שמתכננת שרת התחבורה, לא יעבוד ביעילות כמו המחירון של לוי יצחק כיום.

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים