כלי הרכב החדשים מצוידים כיום במספר רב של מערכות בטיחות והתראה. לדוגמא:
- מספר רב של כריות אויר
- פונקציית בלימה אוטומטית על מנת למנוע תאונה
- פונקציית עצירה בעת חירום על מנת למנוע תאונה
- התראה בעת סטייה מקווי הנסיעה על מנת למנוע תאונה
- קרוז קונטרול כמעט אוטונומי
לאחרונה פורסם כי קיים מחדל בטיחות כתוצאה מהחלפת שמשה
כלי הרכב החדשים מצוידים בכל הפונקציות הרשומות לעיל. בכלי הרכב הישנים יותר, מערכות הגנה מתקדמות אינן מותקנות. לכן אני ממליץ, למי שהבטיחות חשובה עבורו, לעשות שימוש בכלי רכב חדשים. לאחרונה פירסם אודי עציון בעיתון “ממון”, כי במקרים של החלפת שמשה, מערכות הבטיחות אינן עובדות. הוא אכן צדק, ולא עבר זמן רב עד שמשרד התחבורה הודיע כי יחדד את נושא הבדיקה והכיול. אני כתבתי כתבתי על כך במאמר בטיחות כלי הרכב לפני שנה.
הפתרון
משרד התחבורה החליט בזמנו על עידוד השימוש בכלי רכב בטוחים והסכים לסבסד 3,000 ₪ עבור המיזם. יחד עם זאת, רק לאחרונה הודיע כי יש לבצע כיול של השמשה הקדמית אם היא נפגעת. ההחלטה התקבלה רק בשבוע שעבר ויש לה השלכות גם על חברות הביטוח וגם על חברות הליסינג. מעכשיו, השמאים צריכים לקחת בחשבון את עלות הכיול במסגרת הערכת הנזק. להערכתי, הוראה זו תייקר את גובה ההשתתפות העצמית, גם בשוק הליסינג וגם בשוק הפרטי.
- הניסיון לשנות את מחירון כלי הרכב – מה הבעיות הקיימות בו? - 27 באוקטובר 2020
- כיצד עובד הרכב האוטונומי? - 15 באוקטובר 2020
- 2021: נתוני צריכת הדלק בשינוי מפתיע - 12 באוקטובר 2020
- האם שוק הליסינג מוריד הילוך לקראת ירידה? - 4 באוקטובר 2020
- הערים הגדולות מכריזות: אין כניסה למכוניות מזהמות - 22 בספטמבר 2020