אתר הבית

מה ניתן להסיק מנתוני נסועת כלי הרכב בישראל 2018?

פורסם ע"י ב ספט 26, 2018 בקטגוריה בלוג | 2 תגובות

פורסם ע"י ב ספט 26, 2018 בקטגוריה בלוג


מעת לעת מפרסמת רשות המיסים את נתוני נסועת כלי הרכב בישראל, תוך הפרדה בין השימוש הפרטי במכוניות, לבין השימוש באמצעות הליסינג התפעולי. כבר לפני 5 שנים התיחסתי לנושא זה עת כתבתי כי “בעלי הרכב הצמוד נוסעים כפול מבעלי רכב פרטי“. במועד הפרסום הנ”ל, מחירי הדלק היו גבוהים יותר מהיום (סביב 7.5 ש”ח לליטר בנזין 95, לעומת 6.59 ש”ח כיום):

כיום הנתונים קצת השתנו, בעיקר לנוכח מעבר של חלק מרכבי הליסינג בקרב עובדי ההיי-טק, לליסינג פרטי. (על כך ארחיב בהמשך).

הנסועה הפרטית

באתר Bizportal כתב לא מזמן ערן סוקול כי בעוד מספר כלי הרכב עלה בשנת 2017 (כמו גם ב-2018), כמות הנסועה הממוצעת הפרטית ירדה בכ-0.5%:

על פי נתונים מפורטים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כלי רכב חדשים מבצעים יותר קילומטראז’ מאלה הישנים. על פי נתונים אלה, רכב שנמצא על הכביש עד 4 שנים מבצע כ- 20 אלף ק”מ לשנה, בעוד כלי רכב שעל הכביש בין 5 ל-9 שנים מבצע רק 15.1 ק”מ לשנה.

נסועת משתמשי הליסינג

על פי נתוני הלמ”ס, בשנת 2017 עמד הממוצע בקרב חברות הליסינג על 30.6 אלף ק”מ לשנה. להערכתי, הממוצע רק הולך ועולה ואחת הסיבות נובעת מכך שכמויות כלי הרכב בליסינג תפעולי, המבצעים מעט קילומטראז’ הולכת ופוחתת.

כבר לפי למעלה משנה כתבתי כי מתרחשת מגמה של מעבר עובדי היי-טק מליסנג תפעולי לליסינג פרטי. ואכן, אני נתקל בהרבה מאוד עובדים המבקשים לחסוך, ורק אלה המבצעים בשנה פחות מ-25 אלף ק”מ, יתאימו לביצוע עסקת ליסינג פרטי במקום תפעולי.

האמת היא שלקוחות ליסינג המבצעים נסועה הגבוהה מ-40 אלף ק”מ בשנה, מתקשים להשיג מחירי ליסינג טובים. הקושי נובע בעיקר מחששן של חברות הליסינג, כשאלה יציעו כלי הרכב למכירה.

ציי רכב המבצעים נסועה גבוהה או נמוכה

בחלק מציי הרכב בהם אני מטפל, עולה כי ממוצע הנסועה סביר, אבל ישנם כלי רכב בודדים המבצעים נסועה גבוהה במיוחד. נכון שהממוצע סביר, אבל אותם כלי רכב חריגים עלולים להסב נזק לא קטן לחברת הליסינג, עימה הלקוח מתקשר.

בחלק מציי הרכב אני מציע ללקוחות אלה, כי יחריגו את אותם כלי רכב, ויבצעו עסקה ללא חריגים אלה (כמובן שכל המלצה תלויה בלקוח ובמהות העסקה). כשמדובר לדוגמה על ממוצע של 30 אלף ק”מ לשנה, וישנם מספר כלי רכב המבצעים 50 אלף ויותר, עדיף להחריגם. אם יותירו את אותם כלי רכב המבצעים נסועה גבוהה, יפגעו לא רק בעצמם אלא בעיקר בחברת הליסינג. את עסקת כלי הרכב החריגים יבצעו בשיטה שונה שהתפתחה בשנים האחרונות.

בקיצור – מפלטם האחרון של מבצעי הנסועה הגבוהה אינו טמון בביצוע עסקת ליסינג תפעולי. המצב הנו הפוך ביחס לאלה המבצעים נסועה נמוכה בקרב ציי הרכב. גם את כלי רכב אלה, המבצעים פחות מ-20 אלף לשנה עדיף להחריג ולבצע עסקת ליסינג פרטי.

יחד עם זאת, כל לקוח עם צי כלי רכב, צריך לשקול היטב את הנתונים לפני הזמנת כלי הרכב מחברת הליסינג ואת תנאי העסקאות, על מנת למנוע נזק.

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

2 תגובות

Join the conversation and post a comment.

  1. יועד הנדלמן

    עברתי לליסינג פרטי. אני מבצע בממוצע 22 אלף ק”מ בשנה (גר ברעננה ועובד בפתח תקווה). הרבה יותר נוח וכדאי!

  2. יעקב יעקב

    אייטם מעניין, בכל שנה עולה התהייה מי נסע כמה… ולעתים קצת קשה להשוות בין נוסע פרטי לבין ליסינג.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים