אתר הבית

מדינת ישראל עומדת לייקר את המכונית ההיברידיות

פורסם ע"י ב יונ 17, 2019 בקטגוריה בלוג | 2 תגובות

פורסם ע"י ב יונ 17, 2019 בקטגוריה בלוג


לאחרונה שמענו, כי על מנת לצמצם את הפער במאזן התשלומים, המדינה עומדת לייקר את כלי הרכב ההיברידיים. אם כיום, גובה המס על המכוניות ההיברידיות והבלתי מזהמות, עומד על 30%, הרי שמשרד האוצר מתכנן להעלות את גובה המס, עד להשוואתו לגובה המס המוטל על כלי הרכב מונעי בנזין/דיזל.

רכישות מרובות של כלי רכב היברידיים

יונדאי איוניק

יונדאי איוניק

בשנה זו, יובאו לארץ כבר למעלה מ- 35 אלף כלי רכב היברידיים, ששווקו בעיקר לאלה המבקשים לחסוך בצריכת הדלק, וכמובן גם בשווי השימוש. אחת הבעיות המרכזיות כיום היא, עלויות הליסינג של כלי הרכב ההיברידיים, גבוהים יותר משל אלו הרגילים. לפיכך, יש לבצע את חישובי העלות מול התועלת ולבחון את כדאיות השימוש. הסיבות לעידוד רכישת כלי רכב היברידיים וחשמליים בהתאמה, הן גם בגלל סיבות של זיהום האוויר. כלי רכב אלה מזהמים הרבה פחות מאותם כלי רכב הממונעים בבנזין או בדיזל, וכמובן שגם לרשויות המדינה יש אינטרס בהפחתת הזיהום.

החלטה תמוהה

על מנת לכסות את הגרעון במאזן התשלומים החליט שר האוצר בין השאר, על העלאת המיסוי על כלי הרכב ההיברידיים והחשמליים בהתאמה. יישום התכנית מתוכנן לתחילת שנת 2020, כלומר בעוד 6 חודשים לערך. כך לדוגמה, לפני מספר ימים כתבו מר צבי זרחיה ותומר הדר בכלכליסט כי “תוכנית האוצר: העלאת המס על רכבים היברידיים וחשמליים“. העלאת המס תהיה יחסית מתונה בכלי הרכב המשפחתיים (איוניק וקורולה) אבל אלה היקרים יותר, העלאת המס תהיה גבוהה הרבה יותר. לאור הביקוש הרב לשני כלי רכב אלה, פרסם אודי עציון, ב-Ynet השוואה לגבי הכמויות ביניהם. בכתבה זו נמסרו נתוני מסירות כלי רכב היברידיים, וזוהי בהחלט כמות נכבדה. אותו אודי עציון, אף הגדיל לעשות בעת שפרסם כותרת ובה הקצין את התוכן: “מדינת ישראל נגד המכוניות ההיברידיות“.

לכאורה הוא צודק: איך ייתכן שמצד אחד רוצים לעודד רכישות כלי רכב כאלה ומאידך, מייקרים את מחיריהם? אכן החלטה תמוהה!

כלי הרכב הפופולריים ביותר

שני כלי רכב הם הנמכרים ביותר: יונדאי איוניק וטויוטה קורולה.שני כלי רכב אלה אמורים להתייקר בכ-10,000 ₪ וזה כמובן יקרין על מחירי הליסינג. להערכתי, כמות כלי הרכב ההיברידיים והחשמליים לא תגדל וייתכן ואפילו תפחת בתחילת 2020.

טויוטה קורולה

טויוטה קורולה

ההשפעה על פעילות הליסינג

טויוטה בישראל הודיעו לא מזמן על מחסור באספקת כלי רכב מסוג קורולה היברידית. מתברר כי עודף הביקוש בישראל אינו יכול לקבל את סיפוקו מהסדרת יבוא כמויות כה גדולות. מאידך אין כל בעיה עם אספקת היונדאי איוניק.

השימוש בליסינג בשני כלי רכב אלה גדול, לא רק בגלל הזיהום המופחת או שווי השימוש הנמוך יותר, אלא גם בגלל צריכת הדלק הנמוכה יחסית לכלל כלי הרכב הרגילים.

עליית מחירי כלי הרכב האלה תשפיע כאמור, גם על מחירי הליסינג. אלה המשתמשים בשירותיי, יוכלו לקבל כלי רכב אלה, ללא עליית מחירי הליסינג המלאים, אלא באופן חלקי בלבד. אני סבור שכדאי מאוד לבצע מכרזי ליסינג לפני תום השנה על מנת ל”הרוויח” את עליית מחירי הליסינג בינואר הקרוב.

 

 

 

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

2 תגובות

Join the conversation and post a comment.

  1. אביב ישמשויוב

    מה עדיף נירו או איוניק או קורולה? הכי חשוב שלא ישתה הרבה דלק כי בינתיים הדלק עולה כל חודש

  2. רונית שחר

    אבי תמשיך להאיר את עינינו בתחום הרכב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים