השם “סוזוקי באלנו” אומר הרבה לוותיקים שבינינו. עד לפני כ-10 שנים, שווקה בארץ הסוזוקי באלנו, והצליחה להתחבב על מרבית המשתמשים. מדובר היה בכלי רכב חביב, נעים ונוח. האם הייבוא מחדש לישראל יצליח לשחזר את התחושה?
הצורה החיצונית
כלי הרכב החדש מצטיין בצורתו החיצונית. מדובר בכלי רכב רחב, הנותן תחושה של כלי רכב משפחתי. תא הנוסעים מרווח, תנוחת הישבה נעימה, המושב האחורי מיועד עבור שני מבוגרים שירגישו נוח (לשלושה יהיה קצת צפוף). במושב האחורי יש מרווח נוח לרגליים וגם הגובה סביר בהחלט.
מתא הנהג יש תצפית טובה, לוח המחוונים נעים למראה ומאובזר במערכת בקרת אקלים. כלי הרכב מצויד בבקרת שיוט ובחיישני חנייה אחוריים, אך חסרה מערכת המולטימדיה. בעלי כלי הרכב הללו יצטרכו להתקין מערכת זו בנפרד, וחבל.
ביצועים ובטיחות
משקלו הנמוך של הרכב מסייע בהשגת ביצועים סבירים. רמת הבטיחות איננה מהגבוהות, ולראיה הוא זכה רק ב-3 כוכבי בטיחות. בולטת לטובה צריכת הדלק אשר דומה לזו של הסקודה ראפיד 1.2 TSI ועל פי נתוני היצרן, צריכת הדלק הממוצעת הנה 21.2 ק”מ לליטר.
מחיר הרכב ואפשרות השתלבותו בציי רכב
כלי הרכב נמכר במחיר נוח מכל מתחריו: 93,900 ₪. הוא זול בכ-15,000 ₪ ממרבית כלי הרכב בסגמנט זה. משתמשי הליסינג ישלמו שווי שימוש הנמוך בכ-400 ₪ בחודש בהשוואה לכלי הרכב באותו סדר גודל. מעבר לכך, החיסכון בצריכת הדלק בהחלט מרשים.
יחד עם זאת, היבואן איננו מתכוון לשווק את הסוזוקי באלנו בקרב חברות הליסינג, ואיננו מעניק הנחות מרחיקות לכת לציי רכב. כפועל יוצא, מחירו בליסינג יהיה גבוה. להערכתי, היבואן בהחלט צודק, וכלי רכב זה ישתלב מעט מאוד בקרב פעילות הליסינג בישראל.
להלן לינק למבחן הדרכים שפורסם בוואלה.
- הניסיון לשנות את מחירון כלי הרכב – מה הבעיות הקיימות בו? - 27 באוקטובר 2020
- כיצד עובד הרכב האוטונומי? - 15 באוקטובר 2020
- 2021: נתוני צריכת הדלק בשינוי מפתיע - 12 באוקטובר 2020
- האם שוק הליסינג מוריד הילוך לקראת ירידה? - 4 באוקטובר 2020
- הערים הגדולות מכריזות: אין כניסה למכוניות מזהמות - 22 בספטמבר 2020
One Comment
Join the conversation and post a comment.
אני חושב ששלושה כוכבי בטיחות לא מספיקים. החיסכון לא צריך לבוא על חשבון עלות.