אתר הבית

כלי רכב עם 7 מקומות ישיבה במחירים סבירים

פורסם ע"י ב ספט 13, 2018 בקטגוריה בלוג, סקירת מבחני דרך | 2 תגובות

פורסם ע"י ב ספט 13, 2018 בקטגוריה בלוג, סקירת מבחני דרך


לאחרונה גובר הביקוש לרכבים עם 7 מקומות ישיבה. על מנת לעשות סדר בנושא, להלן סקירה מרוכזת של תשעה רכבים בעלי 7 מקומות ישיבה ובמחירים שפויים.


כלי רכב עם מנוע דיזל

חלק ניכר מכלי הרכב בסקירה, ממונעים באמצעות מנועי דיזל. בתחילת שנה זו כתבתי על “חשמול כלי הרכב“, בה בין היתר התייחסתי גם לכלי הרכב הפועלים על דיזל. עוד כתבתי כי כניסת כלי הרכב החשמליים עלולה לפגוע במחירי כלי הרכב הפועלים על בעירה פנימית (דיזל ובנזין). היני סבור כי שימוש בכלי רכב עם מנוע דיזל, עלול לפגוע במחירי המכירה של הרכב (ערך גרט) בתום תקופת השימוש. הסיבה העיקרית היא הזיהום הנגרם עקב השימוש בדיזל. מעבר לכך, בהחלט ייתכן ותהיינה מגבלות על כניסת כלי רכב כאלה לערים הגדולות (כמו בחלק מערי אירופה).

להלן נתוני כלי הרכב שאסקור



סיטרואן גראנד פיקאסו (ספייסטורר)


כלי רכב זה, בגרסתו החדשה, מכונה על ידי היבואן עצמו כ”המוהיקני האחרון”. להלן סקירה שנערכה על ידי היבואן. בסך הכל, הגרסה החדשה נאה ביותר ונוחה, הכוללת מערכות סיוע לנהג בשעת חירום.
במדריך כבישים ערך יואב קווה מבחן דרכים לכלי רכב זה. 
רכב זה נמכר במחיר סביר ביחס ליכולותיו. יחד עם זאת, בגלל בעיית הערכת מחירו בעוד 3 שנים כרכב דיזל ומותג סיטרואן, יהיה קשה לקבל בעסקאות ליסינג מחיר סביר בהשוואה לכלי הרכב האחרים בקבוצה.


אופל זאפירה



אופל זאפירה קיימת בשוק מזה זמן רב (מ-1999). לפני כשנתיים הגיע הדור החדש של הרכב, אך הוא נמכר ללא מערכת בטיחות אקטיבית.
להלן מבחן דרכים מקטלוג הרכב GEAR.  בסך הכל מדובר על רכב סביר עם צריכת דלק גבוהה יחסית. מחירו בליסינג נמוך מזה של הצרפתיות, אך מבחינת עלות/תועלת, אני לא משוכנע שהוא בסדר גודל זהה. מבחינת מימדים, זהו כלי הרכב הרחב ביותר מבין כל כלי הרכב בסקירה.


טויוטה פריוס פלוס



הרכב היחיד בסקירה בעל מנוע היברידי, ובהתאם לכך, גם שווי השימוש וגם צריכת הדלק נמצאים ברמה אחת מעל כולן. טויוטה פריוס כמו כן, מצויידת במערכות בטיחות אקטיביות.
להלן מבחן דרכים שנערך ע”י מר ניצן אביבי ופורסם במגזין אוטו.
מבחינת הגודל של כלי הרכב, אורכו סביר ודומה לזה של האחרים בסקירה, אך צר יותר באורכו ונמוך מעט מהשאר.


שברולט אורלנדו


 
לפני 4 שנים בצעתי סקירה על רכב זה. בשונה משנים קודמות, השנה הגיעה אלינו שברולט אורלנדו עם מנוע טורבו בנזין במחיר נוח.להלן סקירה קצרה של כלי רכב זה: במגאזין CARS-FORUM.
נראה ששברולט אורלנדו מבחינת שווי השימוש וגם בצריכת הדלק, והיא אינו משווקת עם מערכת בטיחות אקטיבית.

ניסאן אקסטריילר

כלי רכב זה נמכר בכמויות גדולות בעולם הרחב. אצלנו ככל הנראה בגלל מחירו הגבוה יחסית, המכירות מתנהלות בעצלתיים. מדובר בכלי רכב מסוג טורבו דיזל וכמובן ששווי השימוש שלו גבוה יחסית (בהתאמה למחיר) אף כי הוא חסכוני במידה רבה. כלי הרכב רחב וגבוה וכדי להימנע מעודף הסבר. להלן השוואה שנערכה ע”י מר ניר זקן ומר אודי עציון לפני כשנה. בליסינג מחירו איננו זול, ו-3כלי הרכב המצוינים בסוף המאמר, בהחלט נותנים תשובה דומה אבל זולים בעלויות.


קיה קארנס


מדובר בכלי הרכב הזול מכולם מבחנת המחיר , אך יחסית קטן במימדים. מדובר ברכב דיזל, שניתן לקבלו בליסינג במחיר סביר. יחד עם זאת, מאחר ומדובר ברכב דיזל, ייתכן וצרכנים רבים יבחרו שלא לבחור בו. 
להלן מבחן דרכים שנערך ע”י מר ניר בן טובים שפורסם בוואלה.



סקודה קודיאק



כשמדברים על רכב מתוצרת סקודה, אנו מצפים לכלי רכב יעיל וטוב. דגם הטורבו-בנזין הוא נוח ובעל מידות יחסית גדולות.
הבעיה, בדומה לשאר כלי הרכב (למעט הטויוטה ההיברידית), היא עם שווי השימוש וצריכת הדלק, אף כי באופן יחסי הסקודה סבירה.
להלן מבחן דרכים שנערך ופורסם במגזין אוטו. כלי רכב זה מצויד במערכת בטיחות אקטיבית.
בתנאי הליסינג מדובר על מחיר סביר, אף כי גבוה בהשוואה לחלק מכלי הרכב הנסקרים כאן.



פיג’ו 5008- דיזל



רכב זה חסכוני בצריכת הדלק יחסית לרכבים שצוינו מעל, ומגיע עם מערכת בטיחות אקטיבית (באופן חלקי). בתנאי ליסינג, מדובר בכלי רכב המוצע במחיר גבוה יחסית, בעיקר בגלל בעיות הערכת הגרט בתום תקופת השימוש. ניר בן זקן במבחן דרכים עם פיג’ו 5000 דיזל בידיעות אחרונות.



מיצובישי אאוטלנדר



כפי שניתן להבחין בטבלה, מדובר בכלי רכב רחב, גבוה וארוך. צריכת הדלק שלו סבירה, אך הדבר החשוב הוא שניתן לקבל את הרכב בתנאי ליסינג במחירים הנוחים ביותר מבין כל כלי הרכב הנסקרים כאן.
בימים אלה פורסם כי היבואנית כולמוביל משיקה דגם חדש.


נתוני השוואה


בעיתון גלובס ערך העיתונאי דובי בן גדליהו כתבה בה יש ניסיון להשוות בין הסיטרואן גראנד פיקאסו, הטויוטה פריוס פלוס, הקיה קארנס והסקודה קודיאק.
ובוואלה ערך מר רמי גלבוע מבחן השוואתי בין הסקודה קודיאק למיצובישי אאוטלנדר.

לסיכום, לאחר כל הסקירות, אני סבור כי עיקר עסקאות הליסינג יתבצעו עם אחד משלושה כלי הרכב:
1. סקודה קודיאק
2. טויוטה פריוס פלוס
3. מיצובישי אאוטלנדר
את שלושת הרכבים ניתן לקבל במחירים סבירים, וליהנות מאיכות טובה ויעילות. בעוד כלי הרכב הממונעים בדיזל נחשבים כחסכוניים יחסית, בראייה לטווח של יותר משנתיים שלוש, ייתכן וערכם יירד בחדות. עם זאת, אפשרי שבקרוב נראה עוד מספר כלי רכב היברידיים הנכנסים לקטגוריה זו.

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

2 תגובות

Join the conversation and post a comment.

  1. יואב

    הרבה זמן חיכיתי לסקירה כזו – בדיוק אני מתלבט באיזה רכב לבחור. זה הוריד לי לפחות אופציה אחת מהבחירה…

  2. אריאל

    מיצובישי אאוטלנדר הוא הרכב האידיאלי לשבעה מקומות ויותר. יש לי אאוטלנדר כבר שנתיים וחצי, ואני יחד עם בת הזוג ו-4 הילדים יכולים בכיף לנסוע לצפון לטיולים ועם ציוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים