אתר הבית

כלי הרכב הממונעים בבנזין או בסולר הולכים ונעלמים

פורסם ע"י ב מרץ 8, 2018 בקטגוריה בלוג | 2 תגובות

פורסם ע"י ב מרץ 8, 2018 בקטגוריה בלוג


רק לפני כחודש כתבתי על חישמול כלי הרכב. במאמר זה הבהרתי כי אנחנו נכנסים לתהליך של החלפת כלי הרכב הממונעים במנועי בעירה פנימית, בכלי רכב היברידיים וחשמליים. הערכת המומחים, כך כתבתי, היא כי בתוך כעשר שנים החדירה של כלי רכב אלו לשוק תהיה מהותית.

ההחלטה דרמטית של שר האנרגיה: החל מ-2030 – רק מכוניות היברידיות או חשמליות

מתוך רצון לשמור על איכות הסביבה, גרמניה, בעלת תעשיית הרכב מהגדולות והחשובות בעולם, הודיעה כבר לפני כשנתיים כי החל משנת 2030 יחול איסור על מכירת כלי רכב בעלי מנוע בעירה פנימי. אין ספק שאם בגרמניה התקבלה החלטה מעין זו, מדובר על החלטה חשובה ביותר!

electric-2736824_640

המדינה שבה אחוז כלי הרכב ההיברידיים והחשמליים הוא הגבוה ביותר היא נורבגיה. נורבגיה בהחלט מעודדת שימוש בכלי רכב אלו אם באמצעות חניות מוזלות, הנחות על תשלומי אגרות ועוד. לפי נתונים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה (IEA), נורבגיה מקדימה בפער עצום את שאר העולם, כולל מדינות מתקדמות מבחינה זו דוגמת הולנד, שבדיה, סין, צרפת ובריטניה. לפי נתוני הסוכנות, נתח שוק המכוניות החשמליות וההיברידיות-נטענות (שאינו כולל מנועי חשמל תומכים בלבד) בנורבגיה, עמד ב-2017 על 39%, לעומת 29% שנה קודם לכן. לשם השוואה, הולנד, הממוקמת במקום השני, מציגה נתון של 6.4% בלבד.

 ואצלנו, בהחלטה “דרמטית” הודיע שר האנרגיה על איסור זהה שיחול גם הוא ב-2030.

מדוע רכבי הדיזל ייעלמו?

ברחבי אירופה, שוק רכבי הדיזל עומד על למעלה מ-55% מכלל כמויות כלי הרכב. בשנים האחרונות, לאחר שהוברר עד כמה הם מזהמים, הכמות פחתה והגיעה כבר לכ-44%. להערכתי היד עוד נטויה והכמות תמשיך ותפחת.

3

מעבר לכל נקודות אלה, מאחר ומדובר בכלי רכב הנחשבים למזהמים, רוב המדינות באירופה כבר קבעו כללים האוסרים כניסה לערים הגדולות כבר בשנה/שנתיים הקרובות. כמובן שאיסור זה איננו מתייחס להחלטות בדבר איסור מכירה של כלי רכב הממונעים במנועי בעירה פנימית (בנזין וסולר). לכך יש עוד מספר שנים.

כפי שמדי פעם אני מסביר (ובכך נראה לי שיש עקביות מדויקת), המגמה של מעבר לכלי רכב היברידיים וחשמליים הולכת ומתחזקת. ההשפעה על בעלי כלי הרכב לרבות חברות הליסינג וההשכרה תהיה משמעותית מאוד!

electric-car-2862384_640

ההשפעה על ענף הרכב תבוא לידי ביטוי בקשיים ההולכים ומתרבים למכור את כלי הרכב ה”רגילים”, קרי אלה הממונעים במנוע בעירה של בנזין או סולר, והתחזקות ברכישות של כלי רכב היבריידים וחשמליים.

ייתכן, ואני עדיין לא משוכנע ב-100%, שהמדינה מאמצת את הכללים הנהוגים בעולם הרכב. ההחלטה הדרמטית של שר האנרגיה היא בעלת משמעות רק אם תהיה לכך המשכיות.

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

2 תגובות

Join the conversation and post a comment.

  1. ערן

    אני כבר מחכה ליום שכל הרכבים על הכביש יהיו חשמליים

  2. תמי

    היי אבי,

    עוקבת אחר המאמרים שלך. תודה על המידע החיוני

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים