במאמר שהתפרסם בידיעות אחרונות מאת ציפי שמילוביץ ואילנה קוריאל, שהתבסס על מחקר של עיתון הניו יורק טיימס, עולה כי זיהום האוויר בתל אביב גובה יותר מאשר במנהטן, ותל אביב היא אחת הערים המזוהמות במערב. זיהום האוויר גובה קורבנות. מר זלצברג, מנהל אגף התחבורה במשרד להגנת הסביבה, מציין כי ריכוזי החלקיקים המזהמים נובעים מן השימוש המאסיבי ברכבים.
מהו הפתרון והדרך להפחתת זיהום האוויר ?
אין ספק שכלי רכב חשמליים והיברידיים יכולים לסייע בכך. במאמר שכתבתי לפני כחודשיים, שעסק בחלמאות של משרד האוצר אשר, מבקש להעלות את המיסים על כלי הרכב ההיברידיים ולנסות למנוע רכישתם, הסברתי כי שימוש בכלי רכב מסוג זה, ימנע את פליטות החלקיקים ויסייע בהפחתת זיהום האוויר.
לפני עשרה חודשים התייחסתי גם להפחתת עומס הפקקים בעיר, והמחשבות על הטלת אגרת הגודש. הבהרתי כי היעדר תחבורה ציבורית יעילה, תגרום רק לעוגמת נפש למשתמשי הרכב. עד שלא תתפתח התחבורה הציבורית באופן יעיל, קשה יהיה לקבל את הדרישה להטלת אגרת גודש על ציבור המשתמשים, שהרי מדובר בקהל שבוי, שלא ניתן לתמרץ אותו לעבור לתחבורה הציבורית הקיימת במצבה הנוכחי.
הפתרונות להפחתת זיהום האוויר, הם כמובן הפחתת כמות כניסת כלי רכב לעיר, אבל לא פחות מכך, שימוש בכלי רכב בלתי מזהמים כדוגמת ההיברידיות. יחד עם זאת, עליית מחירי ההיברידיות עלולה למנוע שימוש מסיבי בהן, וכדוגמת המכוניות החשמליות ב-2019.
בראיון לחדשות 13, הסברתי מדוע טרם נכנסו המכוניות החשמליות באופן מסיבי לארץ: הסיבה העיקרית היא אכן נקודות הטעינה שעשויה להיפתר במהלך שנה זו, אבל לא פחות מחירי כלי הרכב החשמליים, שלמרות שאין עליהם מיסוי דומה לזה של אלה המונעים באמצעות הבנזין, פערי המחירים לא מוצדקים ומונעים את רכישתם.
אבי הורוביץ יועץ ליסינג
פוסטים אחרונים מאבי הורוביץ יועץ ליסינג (צפה בהכל)
- כיצד מונעים את העלייה בזיהום האוויר בישראל? - 4 בדצמבר 2019
- התחזית: עומס עתידי בכבישים צפוי לנו - 25 בנובמבר 2019
- עלייה במספר ההרוגים בתאונת דרכים לשנת 2019 – מדוע? - 17 בנובמבר 2019
- מבחן דרכים לסקודה סקאלה - 14 בנובמבר 2019
- צפו: אבי הורוביץ מתראיין לפינת “המפצח” בערוץ 13 - 10 בנובמבר 2019
One Comment
Join the conversation and post a comment.
מאמר מעניין ועובדות עצובות מאוד