אתר הבית

טויוטה אוריס הייבריד סטיישן – היעילות מדברת

פורסם ע"י ב ספט 21, 2015 בקטגוריה סקירת מבחני דרך | 2 תגובות

פורסם ע"י ב ספט 21, 2015 בקטגוריה סקירת מבחני דרך


אחת המכוניות המדוברות לאחרונה היא טויוטה אוריס הייבריד סטיישן – בשורות הבאות נסקור את נתוני המכונית ואת יתרונותיה, וכמו כן את ההשלכות השונות לגבי עסקאות ליסינג הכוללות מכוניות מדגם זה.

האוריס 2015 היא מכונית היברידית (משלבת בין הנעה באמצעות מנוע בערה ומנוע חשמלי) המספקת חיסכון לנוסעים בה וכמובן שהיא ידידותית לסביבה. מדובר בכלי רכב שאותו ייצרו היפנים תוך מחשבה מקסימלית על נושא היעילות.

תא הנוסעים, תא המטען ופנים הרכב

Toyota-Auris

תמונה: יחצ

פנים הרכב חושף תא נוסעים שאורכו 4.56 מטרים, שמאפשרים לחמישה נוסעים להיכנס אליו ללא בעיות מיוחדות, אם כי מרחב הרגליים צנוע יחסית. תא המטען בנפח 530 ליטר ועם קיפול המושבים נפחו גדל ל-1,650 ליטר. עמדת הפיקוד בה משתמש הנהג מעוצבת בצורה טובה ואף מאובזרת במערכת מולטימדיה מובנית.

מנוע

האוריס מודל 2015 מצוידת במנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין קטן ובמערכת הנעה היברידית עם מנוע 1.8 ליטר, מנוע חשמלי ותיבה אוטומטית עם סוללה בהספק 136 כוח סוס. צריכת הדלק של האוריס נמוכה. על פי נתוני המעבדה שסיפק היצרן, צריכת הדלק הממוצעת הנה 29 ק”מ לליטר, צריכה מצוינת בכל קנה מידה (להזכירכם, חברת יונדאי נקנסה ב-400 מיליון דולר עת מסרה נתוני מעבדה שאינם נכונים באשר לצריכת הדלק).

חוויית הנסיעה

האוריס הייבריד סטיישן מצליחה לשייט טוב במהירויות גבוהות על כבישים מהירים ועושה זאת בשקט מופתי בהשוואה לדגמים אחרים. בעליות אמנם השקט מתחלף בסל”ד גבוה ובביצועים ממוצעים, אבל בסך הכל מדובר בחוויית נסיעה טובה שמשכיחה את הרעשים כלא היו. היצרנית היפנית השקיעה רבות בבידוד רעשים בתא הנוסעים והדבר בהחלט ניכר כאשר נוסעים הן בשטחים עירוניים והן בכבישים מהירים. הדבר מאפשר קיום שיחה מבלי להרים את הקול כלל ומקנה רוגע לנוסעים.

עם זאת, לא תמיד כלי רכב שקט הוא יתרון מבחינת הולכי הרגל שעלולים לא לשמוע אותו – והדבר עלול להגדיל את מספר תאונות הדרכים. ניתן לקוות כי בכלי רכב זה תותקן בעתיד גם מערכת הגברה ליצירת נהמת מנוע.

עסקאות הליסינג ומחיריהן

מחירו של דגם זה הנו 138 אלף ש”ח, או 140 אלף עם גג פנורמי. מדובר אמנם ברכב מצוין, אבל בסכום לא קטן עבור מכונית משפחתית. הפרשי המחיר גבוהים מאוד בין חברת ליסינג אחת לשנייה, ולכן לעתים היא לא כדאית מבחינת העלות מול התועלת. חשוב לציין כי קיימת הטבה בגובה 500 ש”ח בשווי השימוש של מכונית זו ולכן עלות שווי השימוש זהה לזו של רכב במחיר 118 אלף ש”ח.

במסגרת מכרזים אותם אני מבצע, לא רק שמקבלים הצעות במחירים שונים, אלא מבוצעת על ידי השוואת כדאיות לציי רכב ספציפיים, אם לעשות שימוש ברכב זה.

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

2 תגובות

Join the conversation and post a comment.

  1. עמי

    אני מנהל צי רכב ושמעתי לא מעט את הקולגות שלי מדברים על כלי הרכב הזה – בהחלט שווה לבדוק אותו לדעתי, גם טוב כמכונית משפחתית איכותית.

  2. עדי

    עשיתי נסיעת מבחן על האוריס הזו – מה אגיד לכם …
    אין רכב נוח מזה. פשוט תענוג!!
    רק נקווה שבעסקאות ליסינג יהיה משתלם לקחת אותו

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים