אתר הבית

חשבתם שרעש המנוע מטריד? תופתעו לגלות את חשיבותו

פורסם ע"י ב יול 14, 2019 בקטגוריה בלוג | 0 תגובות

פורסם ע"י ב יול 14, 2019 בקטגוריה בלוג


לפני כ-4 שנים כתבתי כאן מאמר בכותרת “נהמת המנוע כאמצעי למניעת תאונות“. באותו מאמר התייסתי להחלטת חלק מיצרניות כלי הרכב להשתמש ברעש המנוע על מנת להגביר את המודעות לעוצמת המנוע. באותו מאמר התייחסתי גם לסיכון הרב בשקט של כלי הרכב ההיברידיים והחשמליים.

כתבתי כי “בעולם הרכב הבינו שקיימת סכנה גדולה להולכי הרגל, מכלי רכב שקטים מידי. למעשה כלי הרכב הוגדרו כ”שקטים אבל מסוכנים”. ומדוע מסוכנים? משום שהולכי הרגל עלולים שלא לשמוע את כלי הרכב, ועקב כך לחצות בטעות מעבר החצייה. המצב חמור שבעתיים כשמדובר בעיוורים“.

רעש המנוע. לא רק מטריד, אלא חשוב

 

ומה קורה באירופה?

לא מזמן פורסמה בכלכליסט, כתבה פרי ידיו של תומר הדר, כי באירופה נכנסה תקינה חדשה המחייבת כלי רכב להשמיע את רעש המנוע במהירויות נמוכות. באירופה נקבע כי במהירות הנמוכה מ-20 קמ”ש חייב כל כלי רכב להשמיע רעש מנוע. ההערכה היא כי במהירויות גבוהות יותר חיכוך הצמיגים בכביש ותנועת הרוח המתחכחת עם גוף הרכב מייצרים מספיק רעשים.

אבי הורוביץ

מכונית חשמלית. חסרת רעש במקור

השאלה הגדולה היא בעיקר בכלי הרכב ההיברידיים והחשמליים, כפי שציינתי. איך ‘מייצרים’ רעש במקרים אלו? שהרי מדובר בכלי רכב שקטים מאוד, בגלל סוג המנוע. ההערכה היא כי היצרנים יתקינו מערכת של רמקולים שידמו רעש מסוג זה, כל עוד מהירות כלי הרכב נמוכה מ-20 קמ”ש.

ומה קורה אצלנו?

מאחר שאנחנו עובדים לפי התקינה האירופאית, כלומר, כלי הרכב מגיעים אלינו לאחר שעברו תקינה זו, אין ספק שהתופעה שתתרחש במדינות אחרות, תגיע גם אלינו בקרוב. לפיכך, בקרוב כשנקבל את כלי הרכב ההיברידיים והחשמליים, נשמע את רעש המנוע, גם אם אחד השיקולים שלנו לחיוב, היה שמדובר בכלי רכב שקט…

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים