אתר הבית

התחזית ל-2019: מבול של כלי רכב חדשים ובטוחים

פורסם ע"י ב נוב 29, 2018 בקטגוריה בלוג | 2 תגובות

פורסם ע"י ב נוב 29, 2018 בקטגוריה בלוג


שנת 2018 מסתיימת ו-2019 בפתח, וכמו בכל שנה, גם הפעם מצפים רבים לתחילתה של השנה החדשה בענף הרכב. בדרך כלל, הסיבות לציפייה הזו הן לבחון את השינויים, אם בכלל, שיוטמעו בכלי הרכב החדשים. השנה, באופן חריג אך ללא הפתעות למי שעוסק בתחום, בתחילת 2019 הציפייה היא לכניסת דגמים חדשים לחלוטין ומגוונים מאוד.

כלי רכב חשמליים והיברידיים

כזכור, בתחילת 2018 כתבתי על “חשמול כלי הרכב“. אם נבחן את כלי הרכב המתוכננים להיכנס אלינו, נצטרך לעשות זאת באמצעות חלוקה לפי יצרנים, אם כי אני משוכנע שכמעט כל היבואנים מתכננים לייבא את התוצרת החדשה ביותר של היצרן, וכמעט כל יצרני כלי הרכב אכן מתכננים להפתיע…

טויוטה

חברה זו מפתיעה ומחליטה לוותר על שיווקה של הטויטה קורולה הקלאסית. במקומה היא מציגה מגוון של כלי רכב היברידיים, ובראשם הקורולה ההיברידית.

היבואן גם צפוי להביא לישראל בתחילת השנה את הראב 4 ההיברידי, ומגוון נוסף של כל כלי רכב אותם מייצרת טויוטה.

קיה

במקביל, קיה, המשווקת את הנירו ההיברידי המבוקש מאוד, מחליטה להביא כלי רכב זה כשהוא חשמלי עם מערכת נטענת. קרי: במקרה שסוללת החשמל מתרוקנת, המנוע יעבור לנסיעה על בנזין, כמו במנוע היברידי.

גם עלות הרכב כבר ידועה והוא מגיע ל- 155 אלף ₪. בשלב זה כג’יפון חשמלי נראה כי הוא הזול מכולם.

יונדאי

כיום כלי הרכב הפופולרי ביותר הינו היונדאי איוניק. והנה, יונדאי פרסמו כבר שבמהלך 2019 ייבאו את האיוניק כשהיא חשמלית. בנוסף, שיפרו אצל יצרנית הרכב את יתר הדגמים הקיימים.

מבלי להפחית מהאמור, נראה כי יונדאי מתכננת גם לייבא לארץ ב-2019 את היונדאי 30i המשופרת.

מאזדה

בניגוד לכל החברות האחרות, מאזדה איננה סבורה שהיא צריכה להתאמץ יתר על המידה, ולא מייצרת דגמים היברידיים או חשמליים. לעומת זאת, מתוכננת להגיע לארץ מאדה 3 משופרת.

בטיחות כלי הרכב הצפויים להגיע

לפני כשנה כתבתי על בטיחות כלי הרכב והסברתי את ההבדלים בין בטיחות פסיבית לבטיחות אקטיבית. ובכן, כלי הרכב המתוכננים להגיע בשנת 2019, יהיו ככל הנראה, כולם ללא יוצא מן הכלל, מצוידים במערכות של בטיחות אקטיבית.

מערכות אקטיביות מבטיחות שכלי הרכב בטוח יותר ונראה שכל אלה שיגיעו יהיו גם חסכוניים יותר. השאלה הגדולה שנותרת, היא מה מחירם – ועל כך בהמשך.

עסקאות הליסינג

בעסקאות הליסינג, כאשר מגיע דגם חדש, קשה בהתחלה לקבל מחיר סביר. בדרך כלל היבואנים מעדיפים בתחילת השיווק להתמקד בלקוחות הפרטיים. לפיכך, ההנחות ניתנות ב’יד קפוצה’ וקשה לקבל בעקבות כך מחירי ליסינג טובים.

מעבר לכך, חברות הליסינג העובדות עם אותם לקוחות זמן רב, מרשות לעצמן לדרוש מחיר גבוה לעומת אותן עסקאות בהן הן מתמודדות על מנת לקבלן.

בעסקאות אותן אני עורך ישנו מנגנון התאמת מחיר גם לכלי רכב חדשים.

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

2 תגובות

Join the conversation and post a comment.

  1. יגאל טביב

    אני לא מבין את הלהיטות אחר כלי רכב חדשים. כשמחפש רכב אני מחכה לתחילת השנה, ואז מנסה ליצור קשר עם כל מי שמוכר את הרכב החדש שקנה בשנה שעברה במחיר מלא, כדי לקבל את המכונית שלו לאחר ירידת ערך

  2. רן שוחט

    הכי חשוב זה בטיחות כלי הרכב כי עם איכות הנהגים בישראל והלחץ בכבישים, הגורם האנושי עושה הרבה טעויות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים