אתר הבית

התוכנית לרישות עמדות טעינה לכלי הרכב החשמליים

פורסם ע"י ב אוג 16, 2020 בקטגוריה בלוג | 0 תגובות

פורסם ע"י ב אוג 16, 2020 בקטגוריה בלוג


הטענת רכבים חשמליים

לאחרונה התפרסם בכלכליסט כי משרד האנרגיה הכין תוכנית הצטיידות להטענת כלי רכב חשמליים לעיריות השונות (כאשר בעניין זה, אני נוטה לעסוק מדי פעם)

עמדות טעינה

אין ספק, כי עולם הרכב הולך לכיוון של כלי רכב חשמליים. עד כה היה מעגל קסמים: מחד כל רכב חשמליים נכנסו בהיסוס מה לישראל, מאידך עמדות ההטענה טרם הותקנו. ללא עמדות טעינה, אי אפשר לעשות שימוש בכל רכב חשמליים. הבעיה גדולה היא שהאחד כרוך בשני: ללא עמדות טעינה מפוזרות ברחבי הארץ, יש קושי בשימוש בכלי רב חשמליים, מה שגורם לכך שהביקוש לא גדל, מה שמוביל לכך שאין השקעה בעמדות טעינה, וחוזר חלילה.

מתוך כלכליסט

מתוך כלכליסט

בעיית המיסוי

כיום ניתנת הטבת מס גדולה לכלי הרכב החשמליים. שיעור מס הקנייה הוא רק 10% לעומת 83% לרכב רגיל. הבעיה היא שבעוד שנתיים המס יעלה, ויגיע ל-20% ושנה אחר כך ל-35%. זוהי בעיה קשה, הואיל וכבר היום מחירי כלי הרכב החשמליים גבוהים מכלי הרכב הרגילים, לרבות כלי הרכב ההיברידיים. ברגע שהמיסוי יעלה, הפער בין כלי הרכב ילך ויתרחב, ויהיה קשה לעשות שימוש בכלי הרכב החשמליים לאור העלות הכוללת שלהם. כיום יש אמנם  מספר נמכרים דגמים של כלי רכב חשמליים, אבל הכמויות הנמכרות בשנה נמוכות בעיקר ביחס להיברידיות (1,000 חשמליות, לעומת 12,000 היברידיות)

עלות עמדת טעינה

עלות התקנתה של עמדה בודדת אינה ברורה עדיין (הטווח נע בין 25,000 שקלים ל-170,000 שקלים). השאלה הגדולה שנותרה פתוחה, היא על חשבון מי תהיה עלות ההתקנה: היבואן או העירייה? אם זה לא יהיה על חשבון בעל הרכב יש בכך יתרון שיביא להגברת השימוש ברכבים חשמליים (שהרי בסופו של יום, מבחינת תצרוכת אנרגטית, מדובר בכלים חסכוניים מאד).

 

 

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים