אתר הבית

הרכב השיתופי: עדכונים על הנעשה בעולם ובארץ

פורסם ע"י ב ספט 3, 2018 בקטגוריה בלוג | 3 תגובות

פורסם ע"י ב ספט 3, 2018 בקטגוריה בלוג


לפני כשנתיים וחצי כתבתי על פתרון הרכב השיתופי כמה שיפתור את בעיות החניה, עומס בכבישים וזיהום האוויר. לפניכם סקירה גלובלית של ההתפתחויות והתמורות בטרנד הרכב השיתופי, שקרו במדינות שונות במהלך תקופה זו.

 

 

ארצות הברית, גם שם באופן מפתיע,פועלת חברה  בשם CAR2GO – בדיוק אותו שם כמו של החברה הישראלית שכולנו מכירים. יש כאן כפילות שאני לא בטוח בטוח שהיא בסדר, אך מה שבטוח זה שהפעילות שלה בארה”ב מוטמעת לא פחות מזו של הישראלית בארץ. היא מסבירה את פעילותה כדלקמן:

 

פעילות הרכב השיתופי מתבצעת ברחבי ארצות הברית בהצלחה מרובה וכך גם במדינות נוספות.

צרפת

אחרי שש שנים של פעילות, נסגרה פעילות חברת אוטוליב, אשר הפעילה את מיזם הרכב השיתופי בפאריז. העיתונאית מירב מורן כתבה על כך בתחילת שנה זו.

פעילותה של חברה זו, שימשה כמודל להפעלת כלי הרכב השיתופיים לחברת CAR2GO.  העירייה, סירבה לסבסד בסכומי כסף לא קטנים את הפעילות עד 2023 ומאחר ובשל כך, החברה נסגרה.

ובישראל ?

אצלנו החברה היחדה הפועלת היא CAR2GO (כן, עם אותו שם כמו בארצות הברית…). בדוחות של חברת האם – שגריר נכתב:

לקראת סוף שנת 2017 ובמהלך המחצית הראשונה של שנת  2018( וביתר שאת ברבעון השני) הרחיבה קאר2גו את פעילותה לערים נוספות, כגון חיפה, ראשון לציון, ירושילם ומלטה .כמו כן, במהלך 2018 החלה קאר2גו להפעיל במספר ערים בישראל את מערך האופניים השיתופיים בשיתוף פעולה עם חברת Mobike. כל הקמת מערך חדש מאופיין, בשלביו הראשונים, בהוצאות חדשות כגון השכרה או הוצאות פחת בגין הרכבים, צוות ניהול ותפעול המערך, התאמת הטכנולוגיה ועלויות הרכשת לקוח )פרסום, מיתוג וכדומה( ומנגד במיעוט מנויים ובהכנסות הנובעות משימוש בפועל, תוך צמצום הפערים בין ההכנסות להוצאות עם הצטרפותם של משתמשים נוספים.”

ואכן, החברה לא מפסיקה לגדול ועכשיו נכנסת גם לתחום האופניים השיתופיות של חברת מובייק הסינית. “קבוצת שגריר”, היא חברה בורסאית ועל כן גם התוצאות של חברת הבת CAR2GO  מדווחת לבורסה.

ההשקעות שביצעה החברה גרמו לה ככל שנראה הפסדים:

אם אכן תוצאות אלה נובעות מהשקעות שבוצעו ברבעון זה, כי אז יש סכוי ש-CAR2GO  (הישראלית), אכן מרוויחה ופעילותה תימשך בקצב מוגבר. נראה כי מתקופה זו גם אופניים ישמשו כרכב שיתופי באופן מוגבר, ועל כך אפשר רק לברך כל עוד הנסיעות תהיינה לאנשים בוגרים ואחראים.

 

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

3 תגובות

Join the conversation and post a comment.

  1. נירה

    המדינה חייבת לתמוך בנסיעה השיתופית. פחות זיהום, פחות מכוניות ופחות פקקים..
    הגיע הזמן להעלות הילוך
    נירה

  2. מתן אהרוני

    העולם המודרני לא יוכל להתקיים בלי תחבורה שיתופית.
    מחכה לעולם בלי פקקים.. בלי לחכות לאוטובוסים.. בסוף זה יקרה

  3. משה ועקנין

    סקירה יפה. אני חושב שבעתיד הלא רחוק אכן הנסיעות השיתופיות והרכב השיתופי יהיה במרכז הפעילות ורבים יוותרו על כלי הרכב שלהם

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים