אתר הבית

הקשיים במכירות כלי הרכב המשומשים מובילים למסקנה אחת

פורסם ע"י ב פבר 26, 2019 בקטגוריה בלוג | 2 תגובות

פורסם ע"י ב פבר 26, 2019 בקטגוריה בלוג


נושא מגמת הקשיים במכירות כלי הרכב המשומשים עולה לכותרות פעם נוספת. לפני כשנה הענקתי לכך הסבר ממצה.

לקשיי המכירה ישנן סיבות לא מעטות ועל כך כתב בימים אלה בעיתון כלכליסט, מר תומר הדר:

קשיים במכירת כלי רכב משומשים

כאמור, הקשיים הקיימים במכירת הרכבים המשומשים לא הולכים להיפתר ולהערכתי אף יחמירו עם הזמן. הסיבות לכך:

  1. כלי רכב חדשים: חסכוניים ובטוחים הרבה יותר.
  2. הקלות ברכישת כלי רכב חדש
  3. ביטול תוכנית הגריטה
  4. הפתרון החדש

 

כלי הרכב החדשים חסכוניים יותר ובטוחים יתר

כלי הרכב החדשים בדרך כלל יבואו עם מנוע היברידי, כתוצאה מכך, הם הרבה יותר חסכוניים בצריכת הדלק, ואם מדברים על הוצאה מוכרת, גם בשווי השימוש זול יותר. מעבר לכך, כיום בכל העולם מתקינים מערכות הגנה אקטיביות. על כך הרחבתי לפני יותר משנה תחת הכותרת “בטיחות כלי הרכב בישראל“.

כיום, בכל כלי הרכב ההיברידיים מערכת ההגנה האקטיבית כבר מותקנת. מעבר לזה, כאמור, צריכת הדלק בכלי הרכב החדשים טובה הרבה יותר מאלה הישנים.

הבעיה היחידה היא מחירי המכוניות ההבירידיות בעסקאות הליסינג. לפיכך, ציי רכב יכולים לעיתים קרובות להפתיע במחירים זולים במיוחד, אך בשביל זה צריך לבצע מכרז ליסינג.

הקלות ברכישת כלי רכב חדש

נושא זה נדון על ידי לפני כשנה. כיום, קל מאוד לקבל אשראי, אפילו של 100% לרכוש כלי רכב, אך הבנקים נמנעים מכך ככל הניתן. הפעילות מתבצעת בעסקאות שאינן משתייכות לסקטור הבנקאות.

גם ביבואנים מעוניינים ברכישות של פרטיים, ולכן גם הם עושים כל מאמץ למכור להם כלי רכב חדשים. ברור שכתוצאה מכך, הם נותנים לקונים תנאים מופלגים בתנאי האשראי, כשהעיקר הוא להימנע מהענקת הנחות כפי שחברות הליסינג מקבלות.

ביטול תכנית הגריטה

לפני כשנתיים הסברתי כי ביטול תכנית הגריטה איננה טובה, והיא גורמת רק לנזקים. ביטול תוכנית הגריטה, גם אם הייתה לא יעילה, לא עושה טוב למוכרי כלי הרכב ובעלי כלי רכב משומשים.

באירופה ישנו תהליך של מכירת כלי רכב שיצאו מפעילות השכרה/ליסינג למדינות עניות יותר. אצלנו יצוא של כלי רכב משומשים ומכירתם לארצות אחרות בלתי אפשרי. חוסר היכולת נובע מגובה המיסים המוטלים אצלנו על כלי רכב, המחייב קבלת מחיר גבוה יותר ממדינות אחרות. לפיכך, נעשתה פנייה מסודרת לקבלת החזר מיסים כלשהו, אבל האוצר התנגד נחרצות.

כפועל יוצא, חברות הליסינג וההשכרה נאלצות לחפש קונים כאן בארץ, יחד עם זאת, הם נתקלים בקשיים ההולכים וגוברים ועל כך, במאמר המוזכר לעיל, כתב תומר הדר בכלכליסט כי “אי אפשר להיפטר מהרכב הישן“. הקשיים נובעים גם מהעדר יכולת פרסום נאותה, ועל הורחב במאמר זה.

מהו אם כן הפתרון ?

הפתרון מבוסס על הרעיון שהלקוחות הפרטיים לא צריכים להתעסק במכירת כלי רכב משומשים. לציי רכב יש פתרון בדמות הליסינג התפעולי ואילו לפרטיים יש היום אפשרות לעשות שימוש בליסינג הפרטי.

כיום, עשרות אלפי ישראלים מבצעים עסקות מעין אלה ואני סבור שזהו הפתרון הטוב ביותר. בעסקאות אלו, משלמים מקדמה קטנה, ואת היתרה מדי חודש בחודשו. המחיר כולל ביטוח ובחלק מהמקרים גם טיפול אחד בשנה.

עסקת הליסינג הפרטי מיועדת ללקוחות המבצעים נסועה נמוכה, ועל כן התשלום הכולל נמוך מ- 50% מעלות הרכב. יש לכך הסבר אבל לא מצאתי לנכון להרחיב יתר על המידה. הרעיון הוא שגובה התשלומים סביר בהחלט, ומאפשר ליהנות מהיתרונות בעסקה מעין זו.

 

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

2 תגובות

Join the conversation and post a comment.

  1. שאול

    מה לעשות אם בכל זאת יש לי רכב שאני לא מצליח למכור?

  2. ראובן

    יותר מדי מס על רכבים בישראל

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים