אתר הבית

הטענת כלי רכב חשמליים: מהי השיטה שתנצח?

פורסם ע"י ב אוג 31, 2020 בקטגוריה אבי הורוביץ | 0 תגובות

פורסם ע"י ב אוג 31, 2020 בקטגוריה אבי הורוביץ


שיטות הטענה חשמליות

בארה”ב ישנה עלייה מתמדת במכירות של כלי רכב חשמליים. מחיר המנייה של טסלה עלה כמעט ב-400% מתחילת השנה, וכן גם המחיר של חברת Nio (המכונה “טסלה הסינית”) שהיה דולר וחצי לקראת סוף 2019, עלה לאחרונה כבר ל-18.5$. ההצלחה של החשמליות בארה”ב מובנת: מדובר ברכבים עם ביצועים חזקים מחד, ואפס זיהום אוויר מאידך. בישראל לעומת זאת, זיהום אוויר אינו פרמטר בבחירת כלי הרכב בשום מובן, ולכן הביקוש לרכבים חשמליים אינו גבוה, על אף שאינם מזהמים. 

הבעיה המרכזית עם כלי הרכב החשמליים היא נקודות ההטענה. אלא אם נאמץ שיטת הטענה אלחוטית כמו בנורווגיה, הבעיה בישראל היא התשתית להטענת רכבים חשמליים. השיטות הרלוונטיות לישראל מתחלקות לשתיים:

שיטה אחת, היא הטענה של כלי רכב בחצר או ליד הבית בעמדות הטענה ייעודיות. שיטה נוספת, היא הטענה בנסיעה על כביש שיש בו מערכת טעינה. חברת אלקטריאון וויירלס הישראלית מנסה לבנות תשתית בכביש בתל אביב, ובונה תשתיות דומות במדינות נוספות בעולם (בשבוע שעבר הוכרז על בנייה של כביש הטענה בגרמניה). 

היתרונות בטעינה חשמלית

היתרון הגדול ביצירת תשתית לטעינה חשמלית, הוא שלא צריכים להשקיע זמן וכסף על מנת למלא את מצברי הרעב החשמלי (העלות של כל עמדת הטענה, שבה ניתן להטעין מספר מוגבל של מכוניות בכל פעם, תהיה עשרות אלפי שקלים. עם זאת, הכוונה להוציא פיילוט לכביש חשמלי בישראל מתעכב נכון להיום. בהחלט יכול להיות שהשימוש בכביש יעלה כסף למשתמשים, אבל סביר כי יהיה מדובר בסכום זניח מול התקנת עמדה.

לגבי דגמים חדשים של רכבים חשמליים, לאחרונה להגיע כלי רכב חשמליים חלקיים כגון הקיה נירו פלאג אין, ועוד. אני סבור שבקרוב יגיעו מיצרנים נוספים כלי רכב חשמליים.

 

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים