אתר הבית

הג’יפונים הקטנים דוחקים את כלי הרכב הקטנים משוק הרכב

פורסם ע"י ב יול 1, 2019 בקטגוריה בלוג | 1 comment

פורסם ע"י ב יול 1, 2019 בקטגוריה בלוג


לא מזמן נתקלתי בכתבה של כתב הרכב אודי עציון מעיתון ידיעות אחרונות, אשר כותרתה בזו הלשון: “מי הרג את המשפחתיות הקטנות ? “

במאמרו מפרט אודי את כמויות ההזמנות של כלי הרכב הקטנים המוזמנים ע”י הציבור, אל מול כמויות ההזמנות של הג’יפונים הקטנים. על כך התראיינתי לאחרונה אצל מיכאל מירו.

כפי שניתן לראות בגרף, בעוד שבשנת 2016 כמות כלי הרכב הקטנים שהוזמנו הייתה קרובה ל-20,000, הרי שבמחצית הראשונה של 2019 פחת מספרם ל- 2,000 בלבד. כמו כן, ניתן לראות כי  כמות רכבי הג’יפונים שהוזמנו בשנת 2016 שהוזמנו הייתה קרובה ל-10,000, אולם במחצית הראשונה של 2019, ניתן לראות קפיצה נחשולית במספר הג’יפונים שהוזמנו, כך שכבר עבר את הקו של 10,000.

מדוע זה קורה?

כבר לפני 3 שנים כתבתי על מכוניות “הסופר מיני- מבחר ששוה לבדוק“. באותו מאמר הבאתי דוגמה ל-12 כלי רכב אפשריים  אשר יכולים להוות הזדמנות רכישה ללקוח המעוניין בתחליף לכלי רכב משפחתי. במאמר נוסף, התייחסתי ל”ג’יפונים כתחליף לכלי הרכב המשפחתיים הקלאסיים“, ומאז ראינו את תחילת הביקושים לרכבי ג’יפון על חשבון המכוניות המשפחתיות.

יש לכך מספר סיבות עיקריות:

  1. דגמים של רכבים משפחתיים אשר אינם משווקים עוד:  כך לדוגמה, כלי רכב אשר באופן יחסי היה גם גדול יחסית וגם חסכוני, כדוגמת הסקודה ראפיד,אינו משווק עוד כיום בישראל, ואילו במקומו אנחנו צפויים לקבל כלי רכב חדיש יותר המכונה “סקודה סקאלה“.כמו כן, רכב היונדאי I25 איננה מצויה כיום במלאי של היבואן, קיה Rio ארבע דלתות ורכבים נוספים אינם משווקים נכון להיום בשוק הישראלי. כמו כן, לקוחות גדולים (צה”ל למשל) הודיעו כי חדלו להשתמש בכלי רכב מסוג מיצובשי אטראג’, ובמקומות גם הם מעדיפים לרכוש ג’יפונים קטנים.
  2. נוחות השימוש: צרכנים רבים החלו להעדיף כלי רכב מוגבה כתחליף לכלי רכב קטן. לגובה יש משמעות גם לאלה המתקשים להתכופף (מבחינת נוחות השימוש שלהם ברכב), וכן גם בנסיעה עצמה, שהרי רכב מוגבה מאפשר לראות את הדרך באופן נוח הרבה יותר.
  3. תעשיית הרכב: מתברר כי יצרניות הרכב אכן מנסות לייצר ג’יפונים, וזאת על חשבון כלי הרכב המכונים “סופר מיני”. כלי הרכב החדשים גם גבוהים יותר וחלקם גם חסכוני יותר.כך לדוגמה הקיה סטוניק, אשר איננו היברידי אבל בגלל מחירו האטרקטיבי (פחות מ- 110,000 ₪) נמכר בכמויות גדולות יחסית.
  4. כלי הרכב ההיברידיים: ביקושים גדולים הגיעו עד כה לכלי הרכב ההיברידיים, גם לאלה המשפחתיים. יחד עם זאת, היעדר מלאים של רכבי ג’יפון וכן הצפי לעליית מחירים בקרוב, יכולים לגרום לחזרה של הלקוחות לכלי הרכב מקטגוריית “הסופר מיני”, אשר כאמור חלקם חסכוניים וזולים. 

 

לסיכום

חברות הליסינג אשר נענות לדרישות הלקוח, ובעיקר ציי הרכב הגדולים, בחרו בכלי הרכב הגבוהים המכונים ג’יפונים, וזאת על חשבון כלי הרכב מסוג מיני וסופר-מיני. ההערכה שלי בעניין זה, היא שבהחלט ייתכן שעקב עליית מחירי ההיברידיות, יתחדשו הביקושים לחלק מכלי הרכב בקטגוריית “הסופר-מיני” על חשבון המכוניות ההיברידיות (אשר צפויות גם הן “לסבול” מעלייה במחירן, עקב עלייה צפויה במיסוי של כלי רכב היברידיים, לפי החלטת ממשלה שהתפרסמה לאחרונה).

 

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

One Comment

Join the conversation and post a comment.

  1. אורן לבוביץ

    אני חושב שזה קשור לכך שכל אחד רואה את עצמו מלך על הכביש ורוצה לנהוג בכאילו ג’יפ… לא יותר

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים