מדוע המדינה מטילה מס על שימוש ברכב לצורכי עבודה? שאלה זו עמדה במרכזה של כתבה אשר עסקה בעיוות הקיים בחיובי שווי השימוש בישראל, בתכנית “המגזין” המשודרת בערוץ 10 בהנחיית אושרת קוטלר.
למעשה, המדינה לא יודעת להבדיל בין מכונית לצורכי עבודה לבין מכונית לצרכים פרטיים, דבר שפוגע קשות באזרחים רבים במדינה, אשר רוב השימוש ברכבם הינו לצורכי עבודה. הדבר מוביל לכך שאלו המחזיקים ברכב עבודה, נאלצים לשלם סכומים רבים על אף שאינם עושים בו שימוש לצרכים פרטיים.
“אם ניקח לדוגמה את קיה ספורטאז’, שהיא אחת המכוניות הכי נמכרות בישראל”, אמר אבי הורוביץ בנושא. “שווי השימוש שלה עומד על 3,300 שקל בחודש, בדומה לברלינגו – לה אותו שווי מס, זאת למרות שלא עושים בה כמעט שימוש לצרכים פרטיים. בארץ אין שום הבדל”.
בנוסף, מעבר לדבריו בכתבה, אבי הורוביץ, שהתייחס לנושא בעבר, הדגיש עד כמה העיוות חמור כשאמר כי “ככל שכלי הרכב ישן יותר כך שווי השימוש גבוה יותר. אין ספק כי בכך בא לידי ביטוי חוסר הגיון משווע”.
צפו באבי הורוביץ מדבר (החל מ-33:30 דקות):
אבי הורוביץ יועץ ליסינג
פוסטים אחרונים מאבי הורוביץ יועץ ליסינג (צפה בהכל)
- האזינו לאבי הורוביץ: “ההייטק נפרד מחברות הליסינג” (מתוך: People Broadcasting) - 3 בפברואר 2019
- אגרות החוב של חברות הליסינג בתחילת 2019 - 28 בינואר 2019
- עליית מחירי כלי הרכב ובהתאמה מחירי הליסינג – 2019 - 20 בינואר 2019
- כלי הרכב החשמליים בישראל תופסים תאוצה - 14 בינואר 2019
- שנת 2019 – צפי לעליית מחירי כלי הרכב - 30 בדצמבר 2018
3 תגובות
Join the conversation and post a comment.
אכן אני מסכים איתך. חמור ביותר זה מה שהדגשת בסוף לגבי כלי רכב ישנים.
אמרת נכון אבי, חזק ואמץ!
עכשיו זה יותר מובן למען האמת, תמשיך כך!