אתר הבית

עובדי ההייטק נוטשים את הליסינג התפעולי

פורסם ע"י ב דצמבר 29, 2016 בקטגוריה בלוג | 2 תגובות

פורסם ע"י ב דצמבר 29, 2016 בקטגוריה בלוג


מבדיקה שנערכה עולה כי גם השנה חלה ירידה של משתמשי הליסינג התפעולי בקרב עובדי ההייטק. לעומת זאת, חלה עלייה במשתמשי הליסינג פרטי. מה הסיבה ומדוע זה קורה?

ירידת הכמויות והסיבות לכך

כבר בשנה שעברה, עת כתבתי על תחזית הליסינג לשנת 2016, התייחסתי למגמה שהחלה להסתמן, לפיה עובדי חברות ההייטק, החלו לנטוש את הליסינג התפעולי ולעבור לבצע עסקאות ליסינג פרטי.
כעת, כששנת 2016 כמעט מאחורינו לחלוטין, להלן טבלת השינויים באחוזים:

2912

המידע נובע מסקר שערכה חברת 'עוקץ', המחשבת את משכורות העובדים בחברות הייטק גדולות. הסקר נערך בקרב כמות מדגמית המייצגת את הכלל.

הסיבות עליהן כבר דיברתי מבוססות על העובדה שבחברות הייטק רבות, העובדים מחויבים לא רק בשווי השימוש אלא גם בעלות הליסינג. עלות זו גבוהה מאוד, ולכן היא כדאית בעיקר לאלו המבצעים נסועה גבוהה. זאת, מכיוון שהעלות של העובד צריכה להיות קרובה ככל הניתן לעלות צריכת הדלק החלה על המעסיק.

כלומר, ככל שהנסועה גבוהה יותר הכדאיות גבוהה יותר. לעומת זאת, אלו המשמשים בליסינג התפעולי לקילומטראז' נמוך, מפסידים סכומי כסף ניכרים וההטבות הכרוכות בליסינג התפעולי אינן שוות ערך. דווקא לאלו לא כדאי להמשיך להשתמש בליסינג התפעולי והם מחפשים אלטרנטיבות.

מה הן האפשרויות?

השאלה הגדולה היא מה יעשו אותם משתמשים, כשיפסיקו את השימוש בליסינג התפעולי. לעובדים אלו יש מספר אפשרויות, ונראה כי גם הם מבינים ששימוש בכלי רכב חדיש היא האפשרות הטובה מכולן. כלי רכב חדישים הנם כלי רכב בטיחותיים יותר, ולכן דווקא אלה ה'חכמים' יבחרו לעשות שימוש בהם.

2912-2ואכן, לפי סקר של חברת עוקץ, בפרק הזמן הזה הייתה ירידה בכמות משתמשי הרכב המשומש בקרב ציבור זה, מ-31.6% ל-26.3%, כלומר ירידה של 17%. גם רכישת כלי רכב עם 0 ק"מ לא נראית מבטיחה ושימושית בקרב עובדי ההייטק. הנהירה היא לכיוון הליסינג הפרטי.

בסקר המדובר, בשנת 2016 היה גידול של 19% בקרב עובדי ההייטק שזנחו את הליסינג התפעולי ועברו לשימוש בליסינג הפרטי. הליסינג הפרטי משולם ישירות ע"י העובד והוא פטור מתשלום עבור שווי השימוש. יחד עם זאת, עלות הדלק חלה עליו. לכן, שיטה זו מיועדת לאלו המבצעים נסועה נמוכה.

ההשלכה על חברות הליסינג

חברות הליסינג מבינות כי מדובר במהלך חשוב. גם הן משוכנעות כי מדובר במהלך הגיוני, ולכן נערכו לקלוט את הלקוחות האלו בעסקאות הליסינג הפרטי. בעוד שהליסינג התפעולי אינו מניב רווחים בגלל עלויות התחזוקה הרבות והקושי במכירת כלי הרכב הישנים, הרי שבליסינג הפרטי עלויות התחזוקה נמוכות וכלי הרכב המוחזרים אמורים להיות במצב טוב הרבה יותר מאלו של הליסינג התפעולי.

חברות הליסינג מעדיפות להרוויח מעט, אבל באופן בטוח יותר. לפיכך הן מתמודדות על שוק זה כמו בליסינג התפעולי.

כיצד משיגים את התנאים הטובים ביותר בליסינג הפרטי?

2912-1הגישה בליסינג הפרטי לכאורה היא שחברת ליסינג גדולה, יכולה להעניק ללקוחותיה את המחירים הטובים ביותר. בעיקרון, הדבר נכון, אבל לא מדויק כלל. הפערים בליסינג הפרטי, ולעתים גם התנאים, יכולים להשתנות לגבי כל כלי רכב בין חברה אחת לשנייה. כל כלי רכב יכול לשאת מחיר שונה בכל חברה. הדרך להשיג את המחיר והתנאים הטובים ביותר היא או לכתת רגליים בין החברות השונות ולדון עימם, או לעשות שימוש ב'כלי' טוב יותר.

הכלי שייצרנו, הנו אתר המתעדכן מדי חודש (לכל היותר), ובו בא לידי ביטוי מכרז הנערך בקרב החברות הגדולות והתוצאה לכל כלי רכב היא הנמוכה והטובה ביותר. כל חברה יכולה להעניק שירותים שונים כמו לדוגמה, חברת שלמה סיקסט עם ה'נטו ליס' או אוויס, עם הביטוח והתחזוקה וכו'. אנחנו עורכים השוואה אמיתית בין החברות השונות ובאתר זה התוצאה הזולה ביותר מוענקת ע"י אחת מהחברות המשתתפות במכרז זה.

כיום, ללא ספק, אין דרך לבצע עסקת ליסינג פרטי אלא באמצעות השימוש באתר: ליסינגפרטי.com

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

2 תגובות

Join the conversation and post a comment.

  1. מורן עבודי

    אני עובד הייטק כבר 7 שנים ומהרגע הראשון הצמידו לי רכב בליסינג תפעולי. בפברואר השנה עברתי לליסינג פרטי ויש לי קילומטראז' של 17-19 אלף. זה הפתרון הכי טוב לאנשים כמוני.

  2. מיכה

    מעניין שרק היום, חודש לאחר שפרסמת את זה, החלו מספר עיתונאים לכתוב בדיוק את אותו התוכן…
    כל הכבוד !

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>