אתר הבית

עד 140 אלף ש”ח: הג’יפונים החדשים של תחילת שנת 2018

פורסם ע"י ב ינו 30, 2018 בקטגוריה בלוג | 2 תגובות

פורסם ע"י ב ינו 30, 2018 בקטגוריה בלוג


בשנה האחרונה אנחנו מוצפים בשלל דגמים של ג’יפונים חדשים. להלן סקירה קצרה וממצה של הדגמים הכי אטרקטיביים בעסקות הליסינג שמחירם עד 140 אלף ₪.

סיאט ארונה

כלי רכב זה מבוסס על התשתית של סיאט איביזה. הוא מתומחר במחיר אגרסיבי ונראה שהביקוש הולך וגדל.

באתר וואלה ערכו לו מבחן דרכים. שלוש עובדות בולטות בכלי רכב זה: המחיר, הבטיחות וצריכת הדלק. במבחן הדרכים בין השאר כתבו כי “מרווח הפנים טוב מאוד מלפנים…וגם מאחור יש די והותר מקום, לרגליים ולראש”. בנוסף הדגישו כי “מערכת הבטיחות עמה הוא מגיע כבר ברמת גימור סטייל. התראת הסטייה מנתיב, זיהוי תמרורי נהיגה הנעשה עם מערכת מובילאיי, אבל היא מגיע כבר מהמפעל עם מערכת ניטור מרחק מלפנים, עם בלימת חירום עצמאית, בקרת שיוט אדפטיבית שעובדת טוב מאוד, ומגביל מהירות”.

1

המחיר מתחיל בכ-106 אלף ₪ ועם אבזור נוסף יכול להגיע לכ-110 אלף. אין ספק שבכלי רכב זה הותקנו מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות.

כמקובל ברכבי סקודה/סיאט, צריכת הדלק מעולה ועל פי נתוני יצרן מגיעה ללמעלה מ-20 ק”מ לליטר דלק. ארונה הוא אחד הג’יפונים החסכוניים ביותר למעט זה ההיברידי המצוין כאן בהמשך.

פיג’ו 2008

ג’יפון זה כבר משווק משנת 2013 ומחירו נע בין 119,900 ל- 125,900 ₪.  במבחן דרכים שערך מגזין אוטו והתפרסם במאקו,  קובעים עורכי המבחן כי מדובר ב”אחד מרכבי הפנאי המוצלחים ביותר…”. יחד עם זאת, נראה כי הוא איננו מגיע עם מערכות הגנה אקטיביות וצריכת הדלק שלו דומה לזו של הסיאט ארונה (פחות כ-10%).

2

מאזדה CX3

את ג’יפון זה החלו לשווק אצלנו רק לאחרונה, ומחירו נמצא בסקטור גבוה יותר – החל מ- 134 אלף ₪. במבחן דרכים שביצע עיתון Gear עולה כי  האבזור הבטיחותי שלו כולל בין היתר התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, בלימה אוטומטית בעת חירום, שליטה באורות גבוהים, ניטור לחץ אוויר בצמיגים ועוד. יחד עם זאת, צריכת הדלק שלו איננה ברת השוואה לשניים הקודמים כאן לעיל.. צריכת הדלק שלו גבוהה ולכן איננה יעילה לציי רכב המבצעים נסועה גבוהה.

3

קיה נירו

ג’יפון זה שונה מכל האחרים, שכן מדובר היברידי. אין ספק שכשמדובר בכלי רכב היברידי במחיר שפוי (כ- 136 אלף ₪ ), קרוב לוודאי שהביקוש לו בקרב ציי רכב ילך ויעלה. במבחן דרכים של מגזין אוטו עולה כי  “…עם הגה מהיר יחסית, ותגובות נכונות להפניות ולמצערת, ההתנהגות שלו דינאמית ביחס לכלים ההיברידיים. למרות שהצמיגים הירוקים מייללים בשלב מוקדם, האחיזה נאותה ובגלל חלוקת משקל טובה הנירו מצליח להיות לפעמים אפילו מהנה. הבלמים, טובים מהמקובל בהיברידיים אך עדיין סובלים מתחושה מעורפלת בתחילת הבלימה.”.

בעבר התייחסתי לכלי הרכב ההיברידיים עת כתבתי כי מדובר בתפיסת שני ציפורים במכה אחת, ובדצמבר האחרון כתבתי כי כלי הרככ היברידיים אכן תופסים תאוצה.

4

צריכת הדלק שלו מעולה, אביזרי הבטיחות אקטיביים, חדשניים וטובים, ולכן הייתי מדרגו ביחד עם סיאט ארונה כאחד מכלי הרכב המבוקשים בקרב ציי הרכב.

יונדאי קונה

כלי רכב זה, מקבוצת יונדאי, מבוסס על רצפת היונדאי I20. לפי האמור במבחן הדרכים שערכה Icar עולה כי “… הוא לא רכב גדול במיוחד: הוא לא גבוה ביחס לג’יפונים מתחרים, לא מאוד ארוך ויהיה קצת צפוף במושב האחורי. אך היתרונות שלו נמצאים במקומות אחרים. ליונדאי קונה מפרט אבזור עשיר במיוחד, כולל מערכת מולטימדיה משוכללת ורשימה ארוכה מאוד של מערכות בטיחות מקוריות”.

צריכת הדלק שלו איננה מהמשופרות, אולם ייתכן ויימצאו בו אביזרים שונים שאינם מצויים אצל כל הג’יפונים המתוארים כאן. מחירו איננו “זול” במיוחד כשמשווים אותו לקיה נירו (חברת בת של יונדאי), ועל כן אני סבור שג’יפון זה אינו יהווה תחרות של ממש לקיה נירו.

5

מיצובישי ASX

גם כלי רכב זה, מבית כלמוביל, נמצא ברף העליון של ה-140 אלף ₪. במבחן הדרכים שערך המגזין אוטו, מובהר כי “…העיצוב הכללי של הדשבורד, בחירת החומרים ולוח המחוונים – כולם מיושנים, אך עדיין נעימים לעין. לא מדובר בתא מודרני או שובה לב, אך הוא לא מעליב”.

ואכן צריכת הדלק שלו איננה מהמשופרים אך עם מחיר אטרקטיבי הוא בהחלט יכול להתאים למי שצריך מרווח גחון גבוה יחסית. אני סבור שיקשה עליו להיכנס באופן מאסיבי לציי רכב.

6

לסיכום

אין ספק שלא התייחסתי לחלק נוסף של ג’יפונים שאינם יקרים, אבל אין סוף לנושא זה שכן, הביקוש הולך ועולה ויחד איתו ההיצע. כלי הרכב בקרב ציי הרכב יהיו אלה החסכוניים בצריכת הדלק ומאובזרים במערכות בטיחות אקטיביות משוכללות.

אני סבור שכמחפשים רכב חסכוני יבחרו בקיה נירו, אולם כשהביקוש יהיה לנסועה נמוכה ייתכן ואחד מהאחרים יוכל להתאים.

אבי הורוביץ יועץ ליסינג

אבי הורוביץ - יועץ ליסינג, מייסד ענף הליסינג בישראל ובעל ניסיון של למעלה משלושה עשורים בתחום. חברת "אבי הורוביץ - ייעוץ ליסינג" מספקת מענה לצורך הקיים לייעוץ מקצועי, פיננסי וטכני בתחום זה לחוג לקוחות רחב המונה גורמים פרטיים, חברות פרטיות וחברות ציבוריות מובילות.

2 תגובות

Join the conversation and post a comment.

  1. עדי

    בדיוק לפני כשבוע הזמנתי את הקיה! מקווה שהוא אכן נהדר כמו שהוא נראה

  2. רם

    האמת שאני ואשתי התלבטנו איזה רכב לקנות. אראה לה את הכתבה הזו, אולי נתחדש לנו בג’יפ. תודה לכותב!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שינוי גודל גופנים